Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 Er ei gryte med kjøttdeig, paprika, squash og sopp oppi. Greit så langt,. Men det skal helles over ferdigpose med peppersaus. Blir det for sterkt eller blir den "utvannet" nok? Takker for svar :I)
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 Det er jo ikke så lett å svare på før man vet det totale mengdeinnholdet. Sånn i utgangspunktet ser dette helt uproblematisk ut. Det er jo bare å testsmake barnets prosjon først, og eventuelt justere denne etterpå.
Raffna Skrevet 28. juni 2007 #3 Skrevet 28. juni 2007 Det kommer jo helt an på hva barnet ditt er vant til og liker. Tassen vår er så matglad og jo mer smak jo bedre. Han har smakt på det meste, og vi ser han foretrekker mat med mye smak (f.eks. Ridderost istedet for vanlig gulost). Han har til og med smakt på salsasaus da vi hadde taco, og han syns det var godt, selv om han viste at det var sterkt - han ville ha mer :-) Så vår tass kunne ha spist peppersaus tror jeg. Men det er jo forskjell på unger. Du får prøve deg frem. Ha en liten boks rømme i bakhånd, så kan du mildne smaken hvis han syns det er for sterkt.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #4 Skrevet 28. juni 2007 En vet ikke om de liker før de har smakt. Ha brød i hus, om han ikke liker. Værre er det ikke. Mi eldste likte ikke sterk mat. Men ris og carrysaus (velidg sterk) spiste hun så det tøt ut av ørene. Var helt gal hver gang jeg kjøpte meg i byen. Mens en mild taco, var alt for sterkt. Så smaken er som baken. Det er bare å la de smake. Og brød er en fin ting Mine spiste vår middag fra de begynte å spise middag, så ikek vært noe problem med noe. En trenger ikke ta det sterkeste når barna er der, eller ta litt om litt. Men nå er barnet ditt relativt stort syns jeg. Jeg hadde nok latt mine smake når de var 7mnd vil jeg tro.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2007 #5 Skrevet 28. juni 2007 Kan no informere om at jenta mi eeeelsket den middagen. Hun spiste leeenge etter vi var ferdige. Dagen etter fikk hun litt løs mage, men det kan jo være squashen eller soppen. Takk for svar. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå