Gå til innhold

Prinsemammaen- Fant historien!

Anbefalte innlegg

Skrevet

VELKOMMEN TIL NEDERLAND

Når du venter barn, er det som å planlegge en fantastisk ferietur – til Italia. Du kjøper en stabel med guidebøker og legger store planer. Colusseum, Michelangelos David, godndolene i Venizia. Du lærer helt sikker noe nyttig om Italia av snakke med andre. Alt er så spennende.

Etter måneder med ivrige forventninger kommer endelig dagen. Du pakker kofferten og drar av sted. Flere timer senere lander flyet. Flyvertinnen tar mikrofonen o sier : ”Velkommen til Nederland”.

”Nederland”, sier du. ”Hva er det du sier? Nederland?? Jeg hadde bestilt tur til Italia! Jeg skulle vært i Italia nå. Hele livet har jeg drømt om å få reise til Italia”.

Men det er endringer i flyets rute. De har landet i Nederland og der må du bli. Det viktigste nå akkurat nå er at de ikke har tatt deg med til et forferdelig, skittent sted, fullt av nød og sykdom. Så må du ut å kjøpe nye guidebøker. Og du må lære et helt nytt språk. Og du vil bli nødt til å møte en hel mengde nye mennesker som du ellers aldri ville ha møtt.

Det er bare et annerledes sted. Det er roligere enn i Italia, ikke så flott som Italia, kanskje. Men når du får vært der en stund og du får pusten igjen, ser du deg rundt- og begynner å legge merke til at Nederland har vannmøller, at Nederland har tulipaner. Nederland har til og med Rembrandt.

Men alle du kjenner er travelt opptatt med å reise til å reise til å fra Italia – og alle skryter av hvor fint de har hatt det der. Og resten av livet kommer du til å si: ”Ja det var dit jeg hadde tenkt meg også. Det var det jeg hadde planlagt”.

Og smerten vil aldri, aldri bli borte, fordi tapet av en drøm er et velidig, veldig tap.

Men, hvis du tilbringer livet med å sørge over at du ikke kom deg til Italia, vil du aldre føle deg fri til å nyte de helt spesielle og skjønne sidene – ved Nederland.

skrevet av Emily Kingsley

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmmm, ble kanskje litt voldsomt, kanskje for de som får barn med større utfordringer...Det får du nesten vurdere selv.....! Men er en fantastisk flott måte å se tingene på da!

Skrevet

Mener å huske at den står i en lærebøkene våre (førskolelærer).

Som du sier, en flott måte å se ting på.

Skrevet

Det kan sikkert stemme. Jeg fikk den på et kurs en gang. :-)

Skrevet

*dytter den opp igjen og håper prinsemamman ser den :-) *

Skrevet

Denne teksten fant vi mye trøst i da småen var mindre og sykehusoppholdene hans overkjørte det normale livet vårt litt.

Skrevet

Ville bare si..

"Men, hvis du tilbringer livet med å sørge over at du ikke kom deg til Italia, vil du aldri føle deg fri til å nyte de helt spesielle og skjønne sidene – ved Nederland."

Vi sørget vel egentlig ikke lenger da vi var kommet over sjokket.

I dag har vi (når vi følger en del forhåndsregler) en frisk og fin helt normal gutt på 2,5.

Han fungerer helt normalt som andre barn og er den flotteste gutten i verden for oss. (Det hadde vi ikke trodd da vi satt på sykehuset og trodde vi kom til å miste han da han var baby).

Skrevet

Tusen takk, Mersa & Magnus!!

Det var utrolig vakkert skrevet!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...