Gå til innhold

Dere med peiling på trehjulinger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe vits i å kjøpe for eks. Quinny Freestyle med sånn hjul forann som er sånn man kan låse og som "snurrer" (hvis dere skjønner :-)), når man bor på et sted der det er lite asvalt, mest grusvei?

Og hvordan er slike vogner på snøføre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt trehjuling en gang og syns den var veldig ustødig og vippete. Og hvis en skulle manøvrere den litt og løftet litt på den bak så tippet den jo. Men det er vel de som er fornøyd med trehjulinger også. Nå bruker vi en vanlig simo og er veldig fornøyd med den. :)

Skrevet

Jeg har TFK Joggster Twist og synes den er så god som en vogn kan bli på vinterføre.

Har grus og stein på veien til HS og synes det er best å kjøre med hjulet svingendes der også. Det eneste negative med å kjøre med svingbart framhjul på grus og sand er at det kan sprute litt rusk opp i festet. Da blir vognen tyngre å styre og går skjevt.

Men dette fikses raskt ved å ta av hjulet, tørke av og smøre på nytt.

Jag hadde iallfall aldri kjøpt 3hjuling med låst fremhjul.

Skrevet

Jeg har trehjuling, OTH urban jungle. Og den er suveren å trille på ujenvt underlag! Og så er den jo halve vekta av Simo og det er jo en fordel hvis man er ute på tur utenom asfalt! På snøføre er det ikke noe problem med den jeg har. Jeg har en simo kombi også og det var et slit i vinter (før jeg kjøpte OTH'en), var blytungt! Hvis du kjøper ei vogn hvor du kan låse framhjulet er det ikke noe problem på snøføre.

Og 3-hjulingene er ikke vippete! Faktisk syns jeg de er mer stødige enn feks simoen. Men skal du kjøpe så prøvetrill og test vippepunktet. Det er ganske stor forskjell på de!

Skrevet

Vi bruker den i skogen... går helt fint :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...