Gå til innhold

Når MÅ man slutte med bleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke stresset dette med bleieslutt på gutten vår pga at vi straks får en baby til hus.

Han er nå 2,4 år. Vi har kjøpt potte og han vil gjerne sitte på den, men ikke uten bukse på. Da hyler han.

Syns ikke jeg kan tvinge han heller og har tenkt på dette med bleieslutt og ny baby som litt dumt i forhold til sjalusi.

Alle sier jo at det er best å slutte nå som det er sommer, men er det egentlig noen krise om han er litt treg på dette området?

Han sier jo heller ikke ifra når han skal tisse eller bæsje.

Grunnen til at jeg spør er at i går hadde han skiftet alle klærne i barnehagen og da jeg kom hjem var de våte rundt rompa og luktet tiss. Ellers var de helt rene. Ingen i barnehagen hadde sagt til meg at han hadde gått uten bleie.

Vet ikke om dette var en forglemmelse fra en av de som har skiftet på han eller om de syns at jeg er en treg mor som ikke har startet dette tidligere..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen grunn til for dere å gå rundt å være hverken bekyret eller flaue over at sønnen deres bruker bleier fortsatt. Han er jo bare 2.5 år. Riktignok er han i en alder hvor en del barn blir tørrre, men det er like mange barn som bruker enda ett år til før de slutter, altså at de går med bleier til de er 3.5 år. Og jeg er helt enig med deg, selv om det er sommer og et perfekt tidspunkt å slutte med bleier på, så ville jeg ikke ha styrt med dette nå så lenge dere ahr en familiøkning på gang. Fortsett med bleier på han du og kos dere med babyen uten å bekymre dere med dette. Om han selv vil slutte med bleier i nær fremtid så gir han beskjed om dette, være du trygg. Og har de i barnehagen satt i gange et bleieslutt prosjekt, så be de slutte med det om du føler at det er for tidlig å få han ut av bleiene. De har ingen rett til å gjøre slikt uten deres samtykke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...