mor.monsen Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 hadde eggløsning for en uke siden, å på graviditetstesten sto det at jeg kunne teste alt etter 6 dager etter befrukning... men hvor sikkert er det da??? tok en test nå å den var negativ. burde kanskje teste med morgenurin siden jeg tester så tidlig etter en eventuell befrukning? kan man kjenne noe på kroppen allerede etter en uke gravid? jeg kjenner støtt noe som minner om svake eggløsningssmerter i magen.. å litt hovne pupper. håper på hurtig svar fra noen med mer erfaring enn meg..
millymolly&mini Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 Tror det var litt vel tidlig å teste, ja! Kan være lurt å teste på forventa IKM dag, evt. et par dager før hvis du skal i fest etc pga alkohol. Jeg ville ha testa med morgenurin uansett testedag, og har best erfaring med å vente til over ikm. Men alle er forskjellige, og noen produserer ikke hgg før mange dager etter forventa IKM.. Tror nok at man kan kjenne om man er gravid, men det er en symptomliste eller masse info her inne på bli-gravid! Håper spira sitter for deg:) Lykke til, og hold oss oppdatert!
Måånestråle Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 Du må sikkert smøre deg med litt mer tålmodighet.. CB-tester har en oversikt der det står hvor mange % av gravide testen deres slår ut på fra 3 dager før ikm, og det er nede på 70 eller 80-tallet et sted (husker ikke helt). Det kan da ikke være så mange testene slår ut på så lenge som en uke før ikm..? Det er forøvrig helt klart en fordel å bruke morgenurin når man tester tidlig. Lykke til med testingen framover!
mor.monsen Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. juni 2007 det er en fest til helgen.. men tror uansett jeg holder meg alkoholfri. vil jo ikke risikere noe om den plutselig sitter en liten spire i magen. tusen takk for svar begge to. jeg har lite peilig på alt dette her så det er greit å få svar selv på sikkert dumme og enkle spørsmål. ikm= ikke komende mens eller noe? det vil da si den dagen man skulle hatt mens å den ikke kommer? hmm... å hva er pp?
Måånestråle Skrevet 27. juni 2007 #5 Skrevet 27. juni 2007 Jeg hadde testet med morgenurin den dagen du skal på fest. Hvis den ikke slår ut da, så kan du ta deg noen glass vin uten å slites i stykker av dårlig samvittighet. ikm = ikke kommende mens ja, akkurat som du sa pp = prøveperiode (menssykluser du har prøvd å bli gravid) Lykke lykke til med prøvingen! Og god fest
millymolly&mini Skrevet 27. juni 2007 #6 Skrevet 27. juni 2007 Skjønner godt at det er mye å sette seg inn i:) Forstod ikke så masse jeg i starten heller. Ikm er helt riktig gjetta. Og pp- står for prøveperiode, dvs antall sykluser. Og for å finne ikm, så plusser du på mellom 10-14 dager etter el. Da vet du litt mer om når du kan teste:)
mor.monsen Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. juni 2007 aha... da er jeg i pp nummer 2 skulle jeg tro... føler meg litt smartere allerede! jess! takk folkens! da tester jeg på nytt på fredag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå