Gå til innhold

Må avvenne henne....tips? Det er verst om morgenen!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungen er straks ett år og jeg har tenkt å begynne å avvenne henne. Det er vanskeligst om morgenen fordi hun har begynt å våkne så tidlig (halv fem er vanlig). Hvis jeg ikke ammer henne da, sovner hun ikke igjen, og jeg har ikke akkurat så lyst å stå opp halv fem hver morgen...! Er det noen som har tips? Jeg vet at det ikke funker å gi henne vann, og heller ikke å bare legge henne inntil meg slik at hun får kos og nærhet. Hun er en liten Ole Brumm som vil ha "begge deler", både melken og kosen. Hjelp....!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

Du lukter melk... bedre om pappa'n tar henne. Ligger hun på eget rom?

Skrevet

Ja, hun ligger på eget rom. Men nå er vi på ferie hos foreldrene våre og da må vi alle sammen ligge på samme rom (men ikke i samme seng). Det har nok vært med på å forstyrre litt....

Skrevet

Jeg ville ventet med avvenning til dere var hjemme igjen i vante omgivelser og vanlige rutiner. :) Og la pappa'en trøste.

Om ikke annet så går det ann å beholde kun den ene ammingen en liten stund til. Kutte ut alle de andre, men beholde morgenen. Det har jeg tenkt til en god stund til om jeg kan, for jeg ser at lillegull elsker den morgenpuppen. Han er som jenta di, sovner ikke/veldig vanskelig for å soven igjen på morgnen uten denne puppen.

Seff ditt valg da, men kanskje greit å beholde den vanskeligste litt til, til de andre puppene er borte tenker jeg.

Skrevet

Ja det kan jeg gjøre. Kutte ut pupp om kvelden og bare beholde den om morgenen. Det skal gå bra! :-) Men pappaen har søvnproblemer fra før så det er ikke så lurt å vekke han.... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...