Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

i går begynte jeg og typen å prate om visumet mitt, og hvordan vi skal gå fram om ett år når det går ut. han sa 'du burde bli gravid. da kaster de deg ikke ut'. og det har han jo rett i... men jeg tok det ikke alvorlig da.

vi var nettopp ute og gikk en tur, og vi begynte å snakke om visumet mitt igjen. jeg sa at jeg kan få det forlenget med 6 mnd slik at vi ikke trenger å gjøre noe med det før om halvannet år, og da sa han 'på den tiden ammer du sikkert' og jeg svarte 'tror du?' og han sa 'vet ikke, jeg bare tuller' og så fortsatte han med 'du kan ikke bli gravid nå. vi har gøyale ting vi skal gjøre først, du kan utsette det til vi har gjort alt vi har lyst til å gjøre. hvordan skal vi reise på ferie til usa hvis vi får barn? det er mange ting som er bedre å gjøre uten at man har en unge på slep.'

og jeg kan jo egentlig si meg enig i det da, men det går jo fint an å reise med barn også. og jeg påpekte at fruktbarheten hans går ned når han blir 40 (han er 38), men han sa at han har flere kamerater i 40 og 50 årene som nettopp har fått barn.

og hva skal man si til det da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm... Slikt er ikke enkelt å si noe til....

Er du i utlandet siden det er snakk om visum? Jeg har uansett ikke ville at barnet mitt skulle ha pappa som var 70 år når de var 20.. Men det er min mening...

Skrevet

jeg bor i australia. typen er australier:)

han vet selv at han kommer til å være gammel når ungen blir 20, jeg har også tenkt på det, men det får være hans valg.

Skrevet

OJ! Så langt unna norge ja! Der har jeg aldri turt å dratt til, selv om det er en stor drøm. Men det er fordi jeg har for mange forbier/angst.. hehe

Skrevet

Det høres ut som han vingler veldig denne typen din. Akkurat som han veldig gjerne vil ha barn, men det er veldig mye han skal ha gjort først. Men om han er såpass gammel burde han snart ha gjort ferdig de tingene, synes nå jeg da. Typen min er snart 25 og sier selv han ikke har begynt engang...

Ja, det ER mange ting som er mye lettere å gjøre før man får barn, men det trenger ikke bety at man ikke kan gjøre de MED barn. Det finnes mange fine historier fra folk som reiser verden rundt med barneflokken. Man må bare være litt mer fleksibel og ikke tro at ting går helt etter planen. Alt går om man bare vil. Det er bare det at disse typene våre rett og slett ikke VIL, og det er som kjent ikke spesielt enkelt å folk til å ville noen ting som helst med makt/formaninger/masing. Spesielt hos mannfolk har jeg opplevd at de trenger å føle at idéer kommer fra dem, da er de mer enn villig til å gjennomføre dem...

Skrevet

ja, han vingler. i vinter sa han at han ville prøve i juli, og han sa det til bestevenninna si og ei venninne av henne at vi skulle begynne å prøve. nå er det nesten juli og nå vil han vente. så jeg vet ikke hva som skjer i hodet hans..

men jeg er veldig påpasselig med å ikke mase. venter på at han skal foreslå å prøve:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...