Gå til innhold

Skal vi natt avvenne nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt blir 7 mnd neste uke og jeg er lei nattamming. Han spiser grøt 2 ganger om dagen og vi har såvidt begynt med middag. Han er en stor gutt å jeg syns egentlig at han ikke trenger nattmat mer. Forde det ender med at han ikke vil ha mat på mårra, og det forstyrrer resten av måltidene. Han er mye våken om nettene pga tenner og da er amming en fin ting(ikke alltid) for å roe han.

Trenger tips og råd fra dere=) Hadde ikke avvening med eldstejenta våres,siden hun sluttet av seg selv-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde lest og hørt at unger på 6 mnd ikke trenger melk om natta, og tenkte at jeg skulle sannelig avvenne henne da, siden jeg også var blitt ganske lei! :-) Så jeg sørget for at hun fikk en god porsjon grøt om kvelden slik at jeg var trygg på at hun ville holde seg mett hele natten. Det gikk kjempegreit, og hun sov stort sett gjennom natten. Det eneste rådet jeg har å gi deg er å være konsekvent! Våkner ungen om natten, la ham føle at du er der (putt i smokken, stryk over kinnet), men gå straks og legg deg igjen. Prøv iallfall! Det blir nok noen netter med skriking, det har jeg iallfall hørt fra andre, men det er virkelig verd det. Husk at han bare våkner av vane, ikke fordi han har et fysisk behov for melk. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...