Gå til innhold

Noen som har vært i bryllup i det siste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om noen uker skal bestevenninna mi gifte seg. Jeg er forlover, og skal holde tale. Noen som har noen tips til hva som skal med i en sånn tale? Begynner man med "kjære brudepar" eller bare "kjære ....(navnet på venninna)"? Hvor langt bør det være? Jeg vil helst si så lite som mulig, uten at bruden blir skuffet... Hvordan er det vanlig å avslutte?

Uff, det er skummelt og vanskelig dette her med taler. Tar i mot all hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var til min kusine for en stund tilbake. Hun hadde 2 forlovere, og de hadde en bukett med 10 roser.

Så delte de ut rosene med en liten historie.

Type: "Denne rosen får du for din godhet.." Og en liten historie om hvorfor hun er så god :)

(heregud, jeg er dårlig å forklare)

Synes det var en fin ting å gjøre, så ble ikke det så skrekkelig kjedelig som taler ofte desverre blir..

Skrevet

Et tips er å få hjelp til å skrive en morsom sang til venninnen din. Så leser du sangen. Da blir de litt morsomt med rim og noen minner og historier. Det er vanlig at du holder talen til venninnen din, men at du nevner mannen i talen. Man avslutter gjerne med å fortelle at hun har fått seg en flott mann, og at du ønsker dem lykke til videre.

Skrevet

Hei

Var forlover til min beste venninne forrige helg. Vi hadde 5 minutters taletid og det er faktisk ikke så veldig lenge altså.

Kan sende deg talen på PM om du vil?

Skrevet

Det får jeg ikke til nei for du har ikke profil m pm.

Meeen.

Jeg startet med å si kjære pia, gratulerte med dagen, og takket for at hun valgte meg som forlover - en stor ære i sterk konkurranse med så mange søstre og venninner.

Så fortalte jeg kort hvordan vi møttes - trappa i 9. klasse og litt om samtalen der for den husker jeg så godt.

Så gikk ikke jeg noe inn på historier osv. Men mer på hennes karaktertrekk, hva jeg beunderer og hva jeg respekterer henne for....

Kan godt sende den til deg altså. Dersom du har en mail adr. eller lignende.

Skrevet

gjør det jeg vet du. men da må jeg få en adresse å sende den til.

Skrevet

Da har jeg sendt mailen til yahoo adressen din.

Du må gå inn på brukernavnet ditt og aktivere PM for å kunne ta i mot.

Skrevet

Hei

Jeg fikk ikke åpnet den, jeg. Vet ikke hvorfor... Men nå har jeg aktivert profilen min, så kanksje du kan sende den som PM? Så får jeg i samme slengen sjekket om det fungerer:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...