Gjest Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 På vg nett kan man sende inn bilder av folk man vil gratulere med dagen. I dag er det et bildet av et barn som har kledd seg ut som en spion/helt eller noe i den duren. Jeg reagerer at barnet holder noe som skal forestille en pistol. Kunne aldri tenkt å sende inn et slikt bildet av min egen sønn. Mulig det bare er jeg som er prippen......?
Mille** Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 Jeg har heller ikke sansen for sånne typer leker, men så har jeg ingen gutter heller da, så det kan hende jeg hadde gitt etter for et evt. kjøpepress hvis jeg hadde hatt gutter. ;o) Phu, lang setning!
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #6 Skrevet 27. juni 2007 Smaken er som baken. Jeg hadde iallefall sendt et fint bildet uten pistolen. Det finnes sikkert mange fine bilder ellers av gutten. Det er magasiner som nekter å vise bilder av barn og våpen sammen også.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 27. juni 2007 #7 Skrevet 27. juni 2007 Du spurte om du var prippen, og du fikk svar =)
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #8 Skrevet 27. juni 2007 Hææææ????? Ja takk for svar! Ville du ha et takk?????
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 27. juni 2007 #10 Skrevet 27. juni 2007 Er det minste du kunne si hvertfall!! Haha
Carnivale Skrevet 27. juni 2007 #11 Skrevet 27. juni 2007 ...prippen er kanskje litt feil ord? Jeg for MIN del kjøper ikke sånne leker til min gutt, så jeg reagerer også på bilder av unger med lekepistoler. Men kanskje jeg er "prippen" jeg også da. Selv om jeg forbinder det ordet med at man er forknytt på noen måte, litt sånn sex-under-dyna-med-lyset-av, ikke med hvorvidt man reagerer på småunger med lekevåpen. Skjønner forøvrig ikke at foreldre kjøper den dritten der til ungene sin jeg da men.
1kar&1møy&meg™ Skrevet 27. juni 2007 #12 Skrevet 27. juni 2007 mine barn kommer aldri til å få leke med noen form for våpenleketøy. Ikke sverd, ikke pistoler kaaaanskje de kan få leke med pil og bue, men da under streng voksen tilsyn. Så jeg synes ikke du er prippen. Er ikke vits i å la barna lære seg til å slåss med slike ting!
jente30L Skrevet 27. juni 2007 #13 Skrevet 27. juni 2007 helt seriøst... ja jeg synes du overreagerer... hvis man skal nekte dem det ene og det andre osv... det bløir bare for teit etter min mening. tenk ,skulle man ikke ta bilde av småen som har kledd seg ut som kaptein sabeltann med en stor sabel??? nei ,du drar det langt,og du spurte om du var prippen.. og fikk svar... og så blir du sur?? spørr dumme spm og få dumme svar sier bare jeg;)
happybirthday Skrevet 27. juni 2007 #14 Skrevet 27. juni 2007 Jeg ville ikke lagt bilder av mine barn på nett i det hele tatt jeg, da, men det er en annen sak. Ang. det å la barn leke med pistoler... Jeg er ikke overbegeistret, men vi kan ikke bli hysteriske fordet. Hva med vannpistoler, syns du det er også for ille? Og barn har lekt med lekevåpen i alle tider. Husker selv da jeg var liten (enda jeg er jente); vi vokste opp der det var mye friareal og skog, og vi lekte cowboy og indianere ol, med lekepistoler og pil og bue. Jeg vil ikke oppmuntre gutten min til å bli våpenfiksert, men tror på den gylne middelvei her og ser på lek med lekepistoler som en del av rolleleken som mange unger har og en del av det å prøve ut ulike roller. Det er dessuten en ypperlig anledning til nettopp å flette inn litt liv og lære her da, ved å lære gutten at han ikke skal sikte direkte på noen osv.. og forklare forskjellen på virkelighet og lek ol.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 27. juni 2007 #15 Skrevet 27. juni 2007 så unger skal ikke få lov til å leke sabeltann, politi o.l? nei, det finnes grenser mener nå jeg da
Carnivale Skrevet 27. juni 2007 #16 Skrevet 27. juni 2007 ..hvor har HI skrevet at hun ble sur for svarene hun har fått? Ser ikke det noe sted jeg...
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #17 Skrevet 27. juni 2007 Jeg ble vel ikke sur. Er ikke sur i det hele tatt - setter pris på at noen vil svare meg i det hele tatt jeg. Jeg spør jo ikke uten at jeg vil ha svar. Og har faktisk lært masse. Kan du fortelle meg hvor jeg er blitt sur?Skrev jo tidligere at smaken er som baken - og kjempeflott er det. Rart at man hele tiden må ta en diskusjon når man bare har et spørsmål.
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 27. juni 2007 #18 Skrevet 27. juni 2007 Prippen er vel ikke ordet, men skjønner hva du mener. Jeg får en sønn i august, og ingen skal gi han våpen av noe slag - kommer det i hus så blir de fjernet umiddelbart. Våpen er ikke leker.
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #19 Skrevet 27. juni 2007 Jammen fart på deg i dag:) Politiet i Norge bærer ikke våpen - så ja det går ann å leke politi uten våpen ja.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 27. juni 2007 #20 Skrevet 27. juni 2007 Hehe... Kverulant eller? Hehe.. Var det eneste jeg kom på der og da som har våpen..
fleXibel Skrevet 27. juni 2007 #21 Skrevet 27. juni 2007 Vel.. siden du spurte om det.. JA du er prippen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå