LilleMy med nr3 Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 Jeg var en tur på føden igår pga økende kynnere og spørsmål om vannavgang. ble lagt på CTG og jm så av utskriften at jeg hadde ganske kraftige tak som kommer mellom 3-4 min. Fikk avkreftet vannavgang da de på UL så en vannpose like foran åpningen. Jm spurte om legen kunne sjekke åpningen, siden jeghadde ganske kraftige tak, om de hadde modnet noe. Men nei!!! fortsatt lukket og låst der nede. er 36+5 idag og har gått slik i to uker. jeg blir dritsliten og er kjempelei meg for at det ser ut som at jeg må gå slik hvertfall til termin, da disse maseriene ikkehar tenkt å gi seg med det første. misforstå meg rett, jeg ønsker på ingen måte et prematurt barn, men jeg er bare så sliten av disse!! noen som kan trøste meg med at modningen kan skje fort?? *sutre, sutre* ;-)
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 Modningen kan skje fort..eller sakte.. Vanskelig å si.. De kan iallefall ikke si noe om når fødselen inntreffer ut i fra hvor moden man er..
Karianne W Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 Hei! Jeg har termin 8 juli og opplever det samme som deg... Har gått veldig lenge med vonde masrier som ikke gjør jobben sin. Søndag dro vi på sykehuset og modningen har begynt.Kjenner meg så godt igjen med hvor vondt det er og hvor frustrerende det er å gå slik... Man tror jo at man skal føde når som helst og at ungen er på vei til å ramle ut...Nå har jeg gått siden søndag. Har jevnt vondt med ikke de samme toppene som i helga... Håper det kan hjelpe å vite at det er flere som har det slik som deg!
Duracellgirl*prøver* Skrevet 27. juni 2007 #4 Skrevet 27. juni 2007 har du også vannpose forran hodet.. godt å vite det er flere:) Jeg var inne pga mistanke om vannavgang.. men der var det helt lukket. vannet kom fra denne lommen med vann forran babyens hode og skulle ikke gjøre noe. Jeg venter gjerne flere uker til, er bare 35+1:)
Karianne W Skrevet 27. juni 2007 #5 Skrevet 27. juni 2007 De sa ingenting om vannpose foran hodet men det kom noe vann før vi reiste til sykehuset men ble testet for vannavgang men det var det ikke....
Duracellgirl*prøver* Skrevet 27. juni 2007 #6 Skrevet 27. juni 2007 det var ment til HI... hun skrev at de fant en vannpose forran åpningen...
LilleMy med nr3 Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. juni 2007 forrige gang jeg fødde så gikk vannet først og så kom riene, hadde litt småkynnere men ikke noe alvorlige greier. hadde modningsrier i 2-3 dager før fødsel da bare, så er jo litt utålmodig nå. fødde i uke 36 forrige gang. føler fortsatt at jeg "lekker" men er visst bare utflod da?! ingenting man kan gjøre for at disse masegreiene skal være effektive? så fort jeg legger meg ned, så kjenner jeg det bare i ryggen, men er jeg oppe i aktivitet kommer de som perler på en snor ;-) men veldig godt å høre at dette er normalt da. jeg har liksom sagt at jeg gjerne vil gå til termin, for forrige gang rakk jeg liksom ikke å føle sv.skapet tungt. men det gjør jeg nå!!
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #8 Skrevet 27. juni 2007 neida du. kan like gjerne føde i natt du, som å gå over tiden. jeg var hos jordmor halv elleve den dagen jeg fødte og var da ikke moden når hun sjekket meg, men et par cm åpning, var tredjegangs, så det er vanlig. men 10 timer etter sjekken hos jordmor, var lillegull ute. men ikke håp på fødsel ennå, det er så dumt og bli skuffet. men man kan altså modnes veldig fort. og ikke overse masereier, jeg trodde det var kynnere siden jeg ikke var moden da hun sjekket meg tidligere på dagen. og kom til føden med 9 cm åpning. Hadde nok født hjemme om det ikke hadde kommet til en styrtblødning, slik at jeg måtte hentes i ambulanse til føden. Men trodde ikke at det var fødsel før det ble konstantert så mye åpning!! Men ok det, spart for noen slitsomme timer med åpningsrier!! Lykke til da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå