Gå til innhold

Husmorferie alene uten baby 8 mnd i 14 dager.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere gjort det? Og det er laaaangt unna i et annet land, ca 15 timer på fly. Sammen med venninner bare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du om det...Jeg hadde ikke gjort det,men det er jo forskjell på folk da:-)Jeg har en på 9 mnd nå,og ferien jeg skal ha alene er 1 natt på hotell i en by langt unna.Syns det er nok jeg da!

Du får nok en fin ferie om du gjør det altså,var ikke det:-)Men jeg hadde ikke klart!

Skrevet

Sier det samme som hun over; det må du bare finne ut av selv. Om du er komfortabel med å være vekke fra babyen i 2 uker, og vet den har det godt der den er, og at du kommer til å kose deg, så er det jo bare å reise. Jeg selv hadde nok ikke gjort det, gutten min er 9mnd. Synest det hadde blitt altfor lenge borte fra han..:) Men dette er vi jo veldig forskjellige på da. Vi skal muligens på en weekendtur torsd-søndag, lenger enn det vil jeg ikke være borte fra han.

Skrevet

Jeg skal ingen plass! Bare hørte om ei som jeg vet hvem er som er på slik ferie nå og jeg trodde jeg hørte feil, men nei da! Hun er på husmorferie alene, uten mann og barn, yngste 8 mnd. ... Laaaangt unna. Lurte på om det bare var jeg som syntes dette var noe "uvanlig".

HI

Skrevet

Barn på den alderen har hugkommelse på ca 14 dager, så risikoen finnes at barnet ditt glemmer deg.

Uansett hadde jeg aldri vært borte fra sønnen min så lenge!

Skrevet

Sambo var 14 dager borte fra knerten da han var 4 mnd (forretningsreise). Det gikk helt fint og jeg så tydelig at han kjente igjen pappaen sin da vi hentet sambo på flyplassen.

Selv tror jeg ikke jeg hadde klart å være så lenge borte, men folk er jo forskjellige. Blir litt irritert også, for det var ingen som reagerte på at sambo var borte så lenge, men hadde det vært meg, så hadde jeg nok fått høre det, tenker jeg.

Skrevet

hadde ikke reist vekk i 14 dager nei,kunne kanskje gjort det i to dager,er ikke klar for mer enda-hun er 9 mnd nå!

Er nok sant som du over sier,at hadde du reist i 14 dager hadde du fått hørt det!!Rart det der,men sånn er det jo..

Skrevet

14 dager er kanskje litt lenge, men jeg synes og tror mødre som er sammen med barna sine 24 timer i døgnet eller trenger mer enn 1 dag husmorferie. Tror det bare er sunt. Ikke minst for barnet som kan knytte seg til andre trygge omsorgspersoner også. Vet ikke om jeg hadde klart 2 uker akkurat, men noen dager mener jeg alle bør unne seg, eller "tvinge" seg til når barnet er såpass gammelt som 8-9 mnd. Barnet lider ingen nød så lenge det er samme andre trygge voksne.

Skrevet

Jeg tror ærlig talt ikke at babyen nødvendigvis har så vondt av det, så lenge det er med pappaen sin??? Er det ikke likestilling, eller mener vi fremdeles at det er mamma som er best? Prøver ikke å erte til kamp,eller krangle med HI, men dersom pappaen reiser bort (husker MANGE jaktenker her inne i høst:)), så er det ikke så mange som hadde reagert,tror jeg.

Når det er sagt så ville ikke jeg reist så lenge bort fra ungene, ikke fordi de hadde lidd nød, men fordi jeg hadde gjort det:) Tror også jeg hadde prioritert å ha 14 dagers ferie med familien..Hadde savnet dem så fælt at det hadde ikke vært koselig.. Men vi var borte fra fredag til søndag formiddag, mini på 7 mnd var med momo og moffa, og koste rumpen av seg:) Og mamma og pappa fikk akkurat den tiden vi trengte til å være kjærester..

Skrevet

Ser over her at et par dager er max for noen. Tulla mi er straks 8 mnd, og jeg skal ha ei uke i Tyrkia med mine to større barn om en mnd. Pappa'n skal være hjemme,og jeg gleder meg faktisk. Blir godt å konstentrere seg helt og fullt om de to andre og meg selv en liten stund. Pappa'n gleder seg også. Selvsagt kommer jeg til å savne henne, men da blir det jo enda bedre å være sammen m henne når jeg kommer tilbake. Ta dere litt fri jenter!

Skrevet

Jeg ville aldri gjort det. Jeg tenker at denne perioden (fra 8-12mnd) er de inne i en fase med separasjonsangst og fremmedfrykt og er de er derfor sårbare for adskillelse. Ville ventet med en så lang ferie til barnet rundet 1år. Men jeg vill uansett ikke reist på ferie alene uten mann og barn over tid, det er meg.

Skrevet

Jeg hade aldri klart d. Ei barnløs venninne av meg prøvde å overtale meg til å bli med på utenlandsferie når babyen min var 6mnd, skulle være borte 4 døgn. Men jeg nekta, følte ik for d i dhele tatt. Nå er babyen in 8,5 mnd, og om to uker skal vi være borte fra han ei helg, syns d er lenge nok!

Skrevet

Personlig ville jeg ikke vurdert det engang. Syns max 1-2 dager holder når barna er så små..

Selv om barna helt sikkert har det bra mens du er borte syns jeg ikke man skal reise å lenge bort fra barna på en ferietur.

Skrevet

Det hadde vært for lenge for meg.

Skrevet

Hadde ikke klart å være borte fra noen av ungene mine så lenge jeg, og ihvertfall ikke en baby..

En langhelg derimot, det hadde vært veldig deilig! (ikke enda da, snuppa er bare 1mnd, men på nyåret engang kansje).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...