Meg_og_baby Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 Sitter her med noe jeg tror er rier..vonde tak i mage og rygg...men de er ikke regelmessige--.-alt fra 2-10 minutter i mellom og det har vart i ca 3 timer..Bør jeg ringe føden eller vente litt til?
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 nå er ikke jeg noe rieekspert siden jeg tross alt aldri har født, men har fått inntrykk av at de første riene ikke alltid er så regelmessige. har også lest et sted at hvis det kommer 5 sånne tak og det er mindre enn 10 minutter mellom alle 5 (altså 5 tak/rier eller flere på 50 minutter) så er det sansynligvis fødselen som er i gang. jeg ville nok ventet litt til, og sett om det ble noe system på det. evt kan du jo ringe føden for å høre hva de mener, om de tror det er rier... lykke til =)
Meg_og_baby Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. juni 2007 ok..vente littegranne da:) Takk for svar
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #6 Skrevet 27. juni 2007 hmm, jeg er langt fra noen ekspert, men jeg sitter selv og tar tiden nå, og her varer de fra 50-60 sek....
Meg_og_baby Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. juni 2007 ok..har ikke sekundviser på klokka...men fant ei ny nå.. er dine regelmessige?
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #8 Skrevet 27. juni 2007 Forskjellen på kynnere og rier er i hovedsak at kynnere kommer helt uregelmessig og varer som regel i flere minutter, 10-15 minutter uten at det er noe farlig i det. Rier derimot kommer helt regelmessig, nesten så du kan stille klokka di etter dem og varer mye kortere. Rier begynner oftest med en lengde på 20- 30 sekunder, og så blir de lengre og lengre. Mot slutten av en fødsel varer de rundt ett minutt, noen ganger 1 1/2. På det stadiet er du som regel ikke i tvil om at du er i fødsel lenger. En kynner kjennes som oftest bare i mageregionen, mens en ri vil ofte også kjennes bakover i ryggen. Kynnere gir som oftest ikke så mye press nedover i skjeden som det en ri gir. En skikkelig ri er dessuten så hard at hvis du kjenner på magen med fingertuppene dine, så kan det være like hardt som å kjenne på en bordplate! (Klippet fra Tema - fødselen - kynnere)
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #9 Skrevet 27. juni 2007 Ja mer eller mindre med alt fra 3,5 min til 5,5 min mello...er nok ikke lenge før noe skjer så sitter bare parat å får ikke sove! Begynte ettermiddagen i går etter jordmor besøk, å har holdt seg veldig jevnt!! *håpehåpe* Du er på overtid?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 27. juni 2007 #10 Skrevet 27. juni 2007 Jeg ville ha ringt føden, men de kommer nok ikke til å si noe mer enn at du må vente til takene er reglemessige, kommer hvert 5. minutt og varer i over ett minutt. Kanskje de foreslår at du tar et bad, og kanskje de sier at du kan godt komme til en sjekk kl 8 eller 9. Jeg hadde allerede vært på føden hadde det samme skjedd meg, for med snulla fikk jeg full åpning av å ha rier på 30 sek uregelmessig med 6-8 minutters mellomrom i 2 timer. Er uvanlig at det skjer, men det skjer.
Meg_og_baby Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 27. juni 2007 å..drar vel snart på føden du da:) Er åtte dager på overtid så veldig klar..Blir skuffa om dette viser seg å ikke være no!! har jo vart i nesten fire timer..
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #12 Skrevet 27. juni 2007 oii, kanskje JEG burde ringt..heh:p vil så gjerne at det skal gå fort når jeg først kommer inn, men sitter nå her å svetter meg gjennom!)
Meg_og_baby Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #14 Skrevet 27. juni 2007 jeg ville ringt dersom jeg var deg ja:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå