Trine F Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 En jordmor på St. Olav i Trondheim ga oss det glimrende tipset å holde oss mest mulig unna våtservietter, og heller bruke det mykeste toalettpapiret med babyolje på. Hun sa også at hvis avføring satt fast i huden kunne babyoljen bare "ligge på" til neste bleieskift for da og fjernes enkelt. Dette blir detaljert altså : Før bleieskift gjør jeg klar noen "doble tørk" med mykt toalettpapir, holder opp snuppas føtter med venstre hånd, tar papiret med høyre hånd mot åpningen i flasken med babyolje (står alltid med korken av), snur flaska opp ned mot papiret en stund (evt. dunker et par ganger ned for å få ut ønsket mengde) og vips er tørket klart til bruk. Jeg trykker forsiktig av evt. overskudd på huden etterpå.Svert enkelt og effektivt uten noen kjemikaljer:). Jenta vår er nå snart 6 uker og har hittil ikke hatt antydninger til sår stump.En annen jordmor anbefalte Coop sine våtservietter hvis vi absolutt trengte det.
manonym Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 Hvilken babyolje bruker du? Kunne tenkt meg å rpøvd dette, men har hamstra inn en haug med coop sine våtservietter=) Bor et stykke fra nermeste osb butikk for å si det slik så handler en hel haug da jeg først er der.=)
Hoppetussa Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 Her har jeg gode tips! Jeg kjøpte Mesoft kompresser på apoteket, 100 stk for 20 kr. Jeg brukte en tett boks og la kompressene oppi med bittelitt vann(nok til å fukte serviettene) og litt olje oppi(Babyline - best i test) Etterhvert brukte vi Libero vaskeservietter, gjør det fortsatt, men nå er jeg blitt litt "sløv" og bruker Coops vaskeservietter på den verste bæsjen!
Bea80 & Gullgutten Skrevet 27. juni 2007 #4 Skrevet 27. juni 2007 Jeg bruker våtservietter og bruker litt forskjellige merker. Vasker med vann på enten vaskeklut eller mesoft om kvelden og morningen. Han har aldri vert noe sår, kanskje litt rød i rumpesprekken men det er kun hvis han har vert veldig har i magen;)
ღDidrikmamsenღ Skrevet 27. juni 2007 #5 Skrevet 27. juni 2007 Bruker bare coop sine våtservietter til bæsjbleier. Har ikke hatt antydning til rød stump her i det heletatt. Han er 8 uker i dag.
paulinen Skrevet 27. juni 2007 #6 Skrevet 27. juni 2007 Ica sitt merke, Euroshopper, har vaskeservietter som er billige og gode. Faktisk bedre en Libro sine. Mesoft blir litt dyrt i lengden, og er strengt tatt ikke nødvendig, men når snuppa var nyfødt var de perfekte. Nå har snuppa aldri hatt sår stump, men så bruker vi da bare våtservietter når vi er ute på tur, vaskeservietter er bedre, og bruker som hovedinnlegger, litt olje ved behov, men som regel bare vann.
selfangerkjerringa Skrevet 27. juni 2007 #7 Skrevet 27. juni 2007 vi bruker Mesoft som vi fukter med vann. Har aldri hatt problemer med å fjerne avføringsrester.
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 27. juni 2007 #8 Skrevet 27. juni 2007 har alltid brukr sebamed jeg da..(ikke jeg men tulla;) og aldri hatt sår eller rød stomp...hvorfor er coop sine så bra? husker jeg brukte sånn som HI forklarer i begynnelsen;) funker kjempe bra det og.
selfangerkjerringa Skrevet 27. juni 2007 #9 Skrevet 27. juni 2007 Jeg er vel den eneste i landet som nekter å ha coop-serviettene i hus.. Knøttemor får sår rumpe av dem. Her er det mesoft som duger - og a-creme som stellekrem.
mammatilpia Skrevet 27. juni 2007 #10 Skrevet 27. juni 2007 Ja, euroshopper vaskeservietter er gode. Bruker de på bæsjebleier og vaskekluter som jeg vasker på 90 grader ellers. Bruker alltid bare vann.
Maisie Skrevet 27. juni 2007 #11 Skrevet 27. juni 2007 Sverger også til mesoft. Har heller ikke problemer med å fjerne avføringen, så lillegutt har kun hatt mesoft med vann på stumpen sin, pluss sinksalve et par ganger. Har to små våtserviettpakker som jeg har fått gratis, men de er ikke åpnet enda. Tror ikke de blir det heller. Og lillegutt er 6 måneder nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå