OsloMor Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Snuppa på 10 mnd driver og tuller seg inn i sprinklene på senga og får vondt,. Det hjelper INGENTING med sprinkelbeskytttelsen jeg har rundt. Mitt spørsmål er: Hva er babysafe (fikk nemlig anbefalt dette) ? Kan man bruke det på så store barn? Er det dyrt og fungerer det? Blir VELDIG glad hvis noen svarer meg:-)
Tiddelidu Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Jeg har babysafe til min snart 10mnd gamle gutt, men bruker den litt til og fra. Babysafe er en pose, ser ut som en lang kjole som er sydd sammen i bunn, og festes i siden med en type reim som går under madrassen. Hun vil nok kunne tulle seg inn i sprinklene allikevel. Gutten min klarte å snu seg over på magen med den i stad, da ble det hyl og skrik kan du tro. Noen bruker den så barnet ikke skal kunne sparke av seg dyna så lett, ikke snu seg over på magen og for at barnet skal ligge mer i ro. Niesen min er over 2 år og bruker den fremdeles. Den vi har kjøpt kan brukes fra 6mnd tror jeg, og koster ca 400kr (tror jeg) på barneutstyrsbutikk.
gammel røy Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Vi brukte babysafe på snuppa vår fra hun var 4 mnd. til hun var 6. Hun hadde begynt å snu seg over på magen og var for liten til det (+ likte det ikke). Hun sov mye bedre med den. Vi sluttet da hun var 6 mnd. da fant vi ut at hun var stor nok til å ligge på magen. Hun spant veldig rundt i senga de første nettene da vi sluttet, men det gikk seg til. Brukte den også et par ganger da hun var 7 mnd og begynte å reise seg opp om natten, men ikke kunne sette seg ned, Brukte den etter at hun hadde holdt på å reise seg lenge og jeg var stuptrøtt. Hun måtte jo etterhvert lære seg å sette seg selv og å klare å sove uten (tok et par uker før hun satte seg fint ned i sengen selv). En venninne har brukt lakener som hun fester rundt sprinklene (i hele høyden) for å hindre at sønnen skal reise seg og sette seg fast i sprinkler. Kanskje det kan fungere for dere også? Jeg kjøpte først den billigste babysafen på babyshop, men endte opp med å også invistere in den dyreste. Jeg anbefaler å kjøpe en man kan ha åpen nederst- spesielt nå om sommeren.
gammel røy Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 På den ene babysafen vi har står den at den er for barn opp til 24 mndr.
OsloMor Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. juni 2007 TUSEN TAKK FOR SVAR!! Tror vi skal prøve tipset om å drapere laken så hun ikke setter seg fast. Har på følelesen at hun ville gått bananas dersom hun ikke kunne røre seg (hun snur seg ikke over på magen heldigvis) som hun pleier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå