Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Han har temp på 39,5 nå og har stort sett hatt det i hele dag, var en tur oppe i 39.8, da fikk han ei stikkpille og den virket greit. Jeg er bare så usikker på hva jeg skal gjøre inatt, holder det å våkne hver 1-2 timer å sjekke temp eller bør jeg legge meg på gulvet med han (vil ikke ha han i senga da det blir varmt og jeg vil ikke han skal falle ut). Han er litt over 10 mnd. Nå ligger han i vogna på stua og sover, men han kan ikke ligger der i hele natt heller..
OsloMor Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Jeg ville gitt han en stikkpille og ringt legevakten jeg. Greit at barn tåler feber bedre enn oss voksne, men synes allikevel 39.5 er mye da. Noen grunn til at han har feber, influensa eller tenner o.l.? God bedring til han iallefall!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Hei.. Jeg måtte ringe doktoren når min gutt hadde en temp på 40. Han sa jeg skulle kle av han og ikke putte dyne på. Følte meg veldig usikker siden han bare var 3 mnd. Feberen gikk ned utover natten. Jeg sjekket 3 - 4 ganger gjennom natten. Viktig at han får ligge i egen seng. Jeg tok bare et laken rundt som dyne. Han mente også at jeg ikke trengte noe febernedsettende ( at det bare var en norsk tradisjon) men det kan vell være greit å ha allikevel. Det går helt sikkert bra!! Det er vell vanlig at små barn får så høy feber.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 Han har 40, har ringt legevakta, de foreslo å gå en liten tur med han nå på natta. Han har vært i bleia i hele dag og fått rikelig med drikke, ikke brukt dyne, men et tynt teppe så han får sove, men han sover sjeeelden under der uansett Ska ta på han en body og et teppe å gå en liten tur nå hun sa også at jeg skulle gi febernedsettende, men jeg liker ikke bruke medikamenter så jeg vil avvente litt til. Så lenge jeg er våken å følger med han og han har ok almennetistand, noe slappere enn vanlig såklart så kan da det umulig være så ille om han ikke får paracet?!?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 Han har heller ingen andre sykdomstegn, kan jo være tenner, men temp på 40 da? Han har 7 tenner og har kun hatt feber da han fikk de to fortenna oppe, da var tempen 39.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #6 Skrevet 27. juni 2007 vært ute å gått tur nå, nå er tempen på 39 så nå ska han få sove litt, han ville jo ikke sove ute:/ Men skjønner han jo, han har sovet en del idag da.. Han sov bare bittelitt på turen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå