uups123 Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 ladycomp som prevensjon..? Ønsker en prevensjon helt uten bivirkninger.. og kondomer er jo masse stress med.. Trenger noe som er sikkert nå etter den nye babyen kommer...
Hønemor&guttaboys Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 Haha.. bruktbar ja, nettopp.. Høres bra ut )
uups123 Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. juni 2007 Ja så du er brukbar..? he he.. Jeg og er veldig brukbar(fruktbar) blitt gravid to ganger nå uten at det var planlagt.. hehe.. nervøs for å bli de enda en gang..Det orker jeg bare ikke nå.. to barn holder med det første.. spesielt når det bare blir ett år mellom dem også.. hihi
uups123 Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. juni 2007 Hvordan fungerer kobberspiralen da..?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 26. juni 2007 #8 Skrevet 26. juni 2007 Da hadde jeg absolutt ikke stolt på det! Er selv en av disse bruktbare, og jeg tåler heller ikke hormonell prevansjon, så sliter med samme problem!:-/ For kobberspiral frister ikke så mye...
børdi Skrevet 26. juni 2007 #9 Skrevet 26. juni 2007 Jeg ville ikke stolt på det, for sjansen kan være der uansett da... Her kjører vi safe, siden jeg ikke bruker prevensjon nå, vil ikke ha fler barn, så uten regnfrakk , ingen morro..;-)
uups123 Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 26. juni 2007 Blir jo kjipt å måtte dra frem kondomer hele tiden da..
sveis Skrevet 26. juni 2007 #11 Skrevet 26. juni 2007 Hva me p-ring? Lav hormondose som virker kun lokalt. Syns den er genial. Jeg har ikke merket noen bivirkninger av den. Fikk bivirkninger da jeg gikk på p-piller tidligere.
uups123 Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 26. juni 2007 Er det sånn man setter inn for hver gang..?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 26. juni 2007 #13 Skrevet 26. juni 2007 Men har du prøvd alle de hormonelle preparatene? Ikke alle som gir like store bivirkninger nemlig.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 26. juni 2007 #14 Skrevet 26. juni 2007 Setter den inn engang i mnd, og tar den ut etter 3 uker...så er det 1 uke med blødning, og da er det inn med en ny ring. Har lest at den gir få bivirkninger, så jeg skal prøve den etter fødsel og amming for å gi den en sjanse.
sveis Skrevet 26. juni 2007 #15 Skrevet 26. juni 2007 Har en ring inne i 3 uker, så en ringfri uke, så en ny ring i 3 uker osv.
sveis Skrevet 26. juni 2007 #17 Skrevet 26. juni 2007 Er dyrere enn f.eks p-piller da. Koster ca 300,- for 3 ringer, ca 100kr/mnd. Men det er verd hver ei krone syns jeg. Kjenner ikke at den er der. Kan ta den ut i inntil 3 timer hvis man kjenner den og den skaper ubehag når man har sex. Fordel med hormonpreparater som virker kun lokalt er at da slipper hormonene å gå gjennom hele systemet, og dosen kan da være mye lavere.
sveis Skrevet 26. juni 2007 #18 Skrevet 26. juni 2007 Jeg prøvde pearly ganske lenge, men fikk så få grønne dager, så måtte bruke kondom nesten alltid. Tror man bør ha veeeldig stabile sykluser for at slike skal virke optimalt.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 27. juni 2007 #19 Skrevet 27. juni 2007 Nei jeg ville ikke det.. Hars elv kobber spiral og er VELDIG FORNØYD! Var skeptisk jeg også, men her er det nå OVER 30 dager mellom blødningene, IKKE mer vondt og varer IKKE lenger.. kanskje en dag med LITT kraftigere blødning, men det er nesten ikke noe.. Så jeg anbefaler det altså.... SÅ UTROLIG DEILIG Å SLIPPE HORMONER:.. Lykke til med hav du velger;)
*Rutletutt* Skrevet 27. juni 2007 #20 Skrevet 27. juni 2007 Ja, jeg brukte selv babycomp som prevensjon i ett år før vi begynte å prøve på nr to - og jeg er veldig fruktbar...blir gravid veldig fort + en gang på pillen....Har også et par venninner som bruker ladycomp. Hun ene har nettopp begynt, mens hun andre har gått på den i mange år. Aldri noe "uhell" der i gården...;o) Skal bruke babycompen igjen når jeg er ferdig med fødsel og amming....gidder ikke det hormonstyret lenger...kan absolutt anbefales:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå