Gå til innhold

Er noen av dere faddere for barn i u-land?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så fryktelig lyst å hjelpe.. Ser min lille gutt å 1 år som har det så bra, så tenker jeg på alle de små barna som slett ikke har det bra. Hvis virkelig 200 korner mnd kan hjelpe et lite barn så vil jeg gjerne bidra med det. Men det er så mange sånne sider man kan velge, huff.. Så på SOS-barnebyer å tenke på den. Noen med erfaring her som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har fadder for en gutt fra Filippinene. Har vært det i noen år nå gjennom SOS barnebyer. Der er det sånn at han får ikke bare støtte fra oss, men fra flere og jevnlig får vi brev fra han med bilde der de forteller hva han gjør og hvordan han har det. Da jeg vokste opp hadde vi et fadderbarn fra Sri Lanka som var like gammel som meg. Det var kjempestas! Var fadder for henne til hun var 18 år og i dag er hun utdannet lege og er 30år. Så det nytter å hjelpe!!

Skrevet

Vi er også fadder for et barn i sos-barneby. Synes det er et godt konsept!

I tillegg støtter vi "Leger uten grenser" med et fast beløp hver måned.

Skrevet

Mens jeg er igang kan jeg ikke fatte at det ikke er flere som gjør dette. 225 kroner i måneden er en dråpe i havet for mange familier i dag.

Skrevet

Jepp, vi er plan-fadder. 200 kroner i mnd er jo ingenting for oss, men masse for dem....

Skrevet

Min 4,5 åring er Planfadder for ei jente på 5 år i Afrika. Vi får bilder og tegninger fra henne og vi sender jevnlig bilder, brev og gaver til henne. Og 200 kr i mnd. Jeg lærer barna mine at ikke alle i verden har det like godt som oss og at man bør hjelpe de som ikke har det så bra, og kanskje få henne til å sette mer pris på det gode vi har.

Godt tiltak. Flott at du vil være med :)

Skrevet

Jeg er! En kamerat av meg som har startet en landsby i Tanzania. Etablerer "mødre" som tar seg av en del barn i nye og flotte hus. Sørger for skolegang osv.

Synes det er flott å støtte de små der resultatene er så synlige. De store bruker dessverre utrolig mye av det du gir på administrasjonskostnader, lønninger etc... Så undersøk grundig før du bestemmer deg for hvem du vil gi til!

Skrevet

ja, vi er faddere for en liten gutt gjennom plan norge ( er det det de heter ?) og saa bidrar vi privat til en liten jente paa Filipinene.Der sender vi baade leker,klaer ol. Lite penger da vi ikke helt stoler paa de som har ansvar for henne.

Vil prove aa dekke skolegangen hennes naar hun blir eldre.

Skrevet

Ja, vi har vært Plan-fadder en god stund nå. Har fått flere brev med tegninger fra fadderbarnet vårt og sender brev tilbake. Utrolig at ved å avse så lite per mnd kan en være med på å forandre et liv positivt!

Absolutt ingen ting å tvile på - bli fadder!

Skrevet

Er Planfadder å betaler 240kr i mnd. Nå går ikke pengene direkte til fadderbarnet men til landsbyen hun bor i. Er fadder for ei jente som bor i Guetemala, å hun er 2,5 år. Man kan ikke sende penger direkte til barnet men man kan sende gaver da som går direkte til barnet.

Skrevet

Jeg er, er fadder for ei jente i India, Har vært det siden tsunamien.

Skrevet

Ja, og det har jeg vært siden jeg var 18 år.. så har en gutt på 14 år som jeg har fulgt i 12 år.. :-)

Skrevet

jeg er fadder for ei jente på 2,5 år i fillipinene... gjennom PLAN. Har vært plan-fadder i 10 år nå og det er noe alle burde se om de har råd til! veldig givende og artig å få brev og tegninger=) Har vært fadder for 2 gutter før og det var så koselig å få brev om at de nå hadde det så bra at de ikke trengte fadder noe mere=)

PLAN er en veldig bra organisasjon som er til å stole på - anbefaler den!

Skrevet

Er fadder gjennom Redd Barna. Der har vi ingen "egne" barn, men pengene går til en hel landsby, til bygging av brønner, skoler, og andre tiltakt som hjelper barna der. Vi får oppdateringer om hva som skjer der gjevnlig. Vi er meget fornøyd med Redd Barna sitt arbeid :-) Koster 225 kr i mnd (hvis jeg husker riktig). Vi har så utrolig mye å være takknemmelige for her i Norge, så bra vi kan hjelpe andre også :-)

Skrevet

Ja, vi har fire fadderbarn rundt i verden. Et i Sør-Afrika, et i Peru, et i Bolivia og et på Filipinene. De tre siste er gjennom Misjonsalliansen, og det første er en som har startet barnehjem bl. a. i Sør-Afrika.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...