Gå til innhold

Spm om trøske....litt intime detaljer også....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi har/har hatt trøske siden hun var ca 4 uker. Fikk Mycostatin da hun var 6 uker og brukte det i 2 uker, men det ble ikke borte. Svigermor sa det ville gå over av seg selv, så jeg har ikke gjort noe mer med det. Ser ikke ut som om hun har vært plaget av det. Hun er nå snart 3 mnd og har fortsatt litt belegg. Leste på babyverden akkurat nå at mor også bør behandles når babyen har trøske fordi det kan smitte. Jeg fikk ingenting, men kjenner meg igjen i beskrivelsene.

OG.....sambo og jeg hadde sex for første gang etter fødselen her om dagen. Og nå har han også fått sopp i munnen. Han lekte med mine pupper. Kan han ha blitt smittet av meg??? Er det virkelig sååå smittsomt? Eller er det tilfeldig kanskje...?

Nå vil jeg være....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du må også behandles... Jeg fikk Mycostatin-krem til å smøre på brystvortene. Tok laaaaang tid før det forsvant, men nå er det endelig borte hos begge (enn så lenge, hehe).

Og, ja samboeren din kan bli smittet av deg. Er VELDIG smittsomt!!

Skrevet

Har hørt at både mor og barn bør behandles hvis barnet har fått trøske ja...Det er veldig smittsomt!!

Skrevet

Så irriterende at legen ikke sa det til meg og ga med salve da. Har jeg liksom hatt sååå vonde pupper i 3 mnd helt unødvendig jeg da.

Dumme meg trodde at vonde pupper var endel av amminga =(

HI

Skrevet

Litt til fra HI...

Rart jeg ikke har fått det i munnen også da hvis det er så smittsomt. Og at pappan ikke har fått det før Vi putter jo smokken hennes i munnen når den detter på gulvet, og vi susser på henne hele tiden....

Og du som har hatt det på puppene, hvordan kjentes/så det ut? Stakk det i puppene?

Skrevet

hei!

her har vi også slitt med trøske siden hun var 5 uker, nå er hun 3 mnd'er og en uke.

vi er nettopp ferdig med runde nr2 med mycostantin (4 ukers behandlingstid). men dette har ikke fungert for oss, trøsken er der forsatt.

mn i det siste har jeg begynt å bruke farris, som jeg ble tipset om her inne på bim. jeg tar litt farris på en klut og smører rundt i munnen og på leppene, der jeg ser det er belegg, og det fungerer kjempegodt!! det forsvant nesten med en gang!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...