just_mee Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 altså skal denne mnd starte å ta tempen.. trur jeg har EL den 0207 skal oxo da ta EL tester. men hvor mye stiger tempen den dagen man har EL? og kan jeg ta tempen under armren også legge på 1 grad?? trenger virkelig hjelp her er helt grønn føler jeg meg nå... huff huff
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 tempen skal måles hver morgen til samme tid, før du står opp. tempmåleren må ligge ved senga slik at du ikke må reise deg opp får å hente den, for da stiger tempen din. tempen skal måles i baken eller under tunga, den kan ikke tas under armen for det er ikke nøyaktig nok (jeg har prøvd). dagen før du får el kan tempen gå litt ned for så å gå opp igjen dagen etter når du får el. den går opp mellom 0,2-0,8 grader og holder seg høy til du får mensen. hvis tempen holder seg høy i 18 dager eller mer kan det være et tegn på at du er gravid.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 Jeg har målt under armen i tilsammen 1,5 år, å det funker helt fint på meg, INGEN problem. Men den skal egentlig ikke måles der, men siden det går så bra for meg så gjør jeg det likevell. Det kan virke forvirende å vanskelig i begynnelsen, men du lærer mens du gjør det
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #4 Skrevet 27. juni 2007 jeg begynte med å måle under armen, men tempen varierte gjennom hele syklusen og ingen tydelige tegn til el, så måneden etter målte jeg under tunga og da var det kjempetydelig når jeg hadde el.. men det er klart at hvis det virker så er det ikke noe i veien for å gjøre det:)
just_mee Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. juni 2007 så vis jeg måler under tungen skal jeg ikke legge på noen grader ??
skimre Skrevet 27. juni 2007 #6 Skrevet 27. juni 2007 trenger ikke legge på noen grader, da det er variasjonene i tempen du er ute etter;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå