Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Er det normalt at en gutt på fem år er ute alene kl halv ni om kvelden? For et par dager siden ringte en nabogutt på døren for å leke med vår sønn som selvfølgelig hadde lagt seg og sov søtt på den tiden. Er ikke det litt sært?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Her sover 5 åringen kl. 20. Men i helgene og hvis det er fint vær er det ofte vi er litt lengre ute.
Thala Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Sønnen min er seks år og har ferie nå. Han er ofte ute til både halv ni og ni, når det er fint vær. Når det er skole legger han seg før åtte, men synes det er lov å nyte at det er ferie. Husker den utrolig herlige følelsen fra jeg var liten. Jeg ville nok ha passet på at han ikke gikk til andre hvis dette hadde vært aktuelt, men vi bor så langt unna andre at det ikke er et problem. Kanskje ungen hadde ferie, og trodde alle andre hadde det også?
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #4 Skrevet 27. juni 2007 Ja, men da har din tydeligvis gått et helt år på skole nå. Denne gutten begynner ikke på skolen før om et år. Jeg forstår ikke at de tør å la ham springe rundt uten å vite hvor han er, pent vær eller ikke. Tror nok min femåring også får være lenger oppe i ferien om et par år, men ikke for å fly rundt alene.....
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #5 Skrevet 27. juni 2007 Vår jente på 4 er i seng kl 20, mens gutten som bor vegg i vegg med oss som også er 4 år, er ute om kveldene til både 21.30. og 22.... synes dette er ALTFOR sent, og skjønner det ikke..men han kommer ikke og ringer på så sent, heldigvis.. hører han springer inne kl 23 noen ganger, lurer på når den gutten legger seg...
twoboys & a girl Skrevet 2. juli 2007 #6 Skrevet 2. juli 2007 Har en gutt på snart 5 å han legger seg rundt halv åtte, men i helgene og i feriene får han være litt lengre oppe. Men han er ikke ute alene.Ser barn som er yngre en han leke ute her alene til rundt 12 på kvelden.
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #7 Skrevet 8. juli 2007 det er godt å høre at andre er litt "strenge" med barna sine... her i nabolaget er barna på 6 år opp til både 24 og 01 på natten...helt forferdelig!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå