mamamamamamama Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Min sønn har de siste 6 ukene (han er nå snart 4 mnd) HATET bilkjøring! Han skriker seg gjennomsvett selv på de korteste turene 10-15 min. Han begynner å skrike med en gang han sittes i bilen og skriker helt til vi tar han ut, da er alt helt greit!!! Han sitter i et helt vanlig graco sete med base, har prøvd et annet sete også, uten noen forskjell. Synest så forferdelig synd på hans tålmodige søster på snart 3 som ikke klager!! Grusomt både for oss og han at han skriker sånn. Noen som har opplevd lignende? noen råd? Ganske desperate nå.....
mammmamia ** Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Vi har også en snuppe som hater å kjøre bil... Hun er nå 12 mnd gammel, og det har begynt å bli veldig mye bedre etter at vi byttet til stort sete..! Hun kommer mye høyere opp og får sett litt..! Har også en storebror på 3,5 år som aldri har hatt noe imot å kjøre bil, så dette har vært (og er) en tålmodighetsprøve..! Har du prøvd å ikke gi han mat før dere drar, ta av litt klær, passe på at det ikke blir for varmt/kaldt osv..? Evt kan dere dra til legen og spørre om å få reisesykemedisin, om han er bilsyk (men det skal visst være sånn at småbarn ikke blir bilsyke, fikk vi vite av lege...)..! Hva med å investere i en spennende leke eller noe sånn..? Sette han i forsetet, så han kan se deg mens du kjører..? Vi har snuppa i fremsetet, og da har jeg kontroll på henne (uten å miste kontakten med veien selvsagt!) og hun kan se meg..!
mamamamamamama Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. juni 2007 har prøvd det meste, passer på at han er mett og har tørr bleie før vi kjører.Har minimalt med klær på. Det hjelper ikke at vi sitter bak med ham heller, han registrerer oss ikke, skriker vannvittig og åpner nesten ikke øynene. Tror ikke han er bilsyk fordi han begynner jo å skrike med en gang jeg setter han i setet, Før vi har begynt å kjøre.. Kan ikke ha han i fremsetet fordi jeg ikke kan koble ut airbaggen. har nærmer seg 7 kg, så det er enda en god stund til han kan sitte i fremovervendt sete (9kg). Må vel prøve å fore ham godt så han blir 9 kg fort for dette er bare helt uutholdelig.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 Har airbag forran i bilen min... Kan vel ikke ha snuppa forran da,framovervendt sete?
mammmamia ** Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 Vet du, jeg ville overhodet ikke satt han i fremovervendt bilsete, det gjør ikke saken bedre! Det er bare å holde ut, så går det over..! Her var det hyling i noen måneder før det har blitt bedre, men har allikevel aldri vurdert fremovervendt sete, nettopp fordi sikkerheten er viktigere enn noe annet..! Alle biler kan jo koble ut airbagen, men du må kanskje dra på et verksted å få gjort det..! Absolutt et bedre alternativ..! Kjenner så godt til det du beskriver, så det er viktig å vite at i de aller fleste tilfeller er dette noe som går over..! Men ikke gi opp! Jeg ville også prøvd å IKKE gi han mat før dere kjører, men en liten stund før..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå