Gå til innhold

hjelp meg trnger virkelig hjelp fort.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jenta mi er så sår i sidene av lårene ved tissen og det lukter så betent i selve skammleppene er så redd for å ta hardt i de å skille de så jeg får vasket sikkelig kan man det????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vask mellom dem!

Ikke tvil engang.

Er de så såre at du ikke vil ta på dem, smør den med masse salve ført, (zink eller inotyol feks) så det lindrer litt!

Men du trenger ikke ta hardt i for å få vasket asså!

Skrevet

og husk å lufttørk lenge og ofte...vask forsiktig m lunket vann, ikke gni eller dra, bare dytt forsiktig bortpå, lufttørk leeeeenge før du smører på zink el lignende....lufttørk igjen......og igjen og igjen. Når du tar på ny bleie, ikke la hun ha den lenge på før du utfører denne prosedyren igjen. Du kan gjerne bruke sterile el usterile mesoft i stedenfor klut. Bruk i alle fall ikke våtservietter!

Skrevet

hei ja jeg har akkurat brukt sånn sterile kluter det var gudskjelov ikke så ille som jeg først trodde...

jeg ble helt skremt her jeg...

følte liksom jeg hadde misshandlet henne...uff

tusen takk for raske svar...

og hum har ligget naken å luft tørket i håndkle akkurat...

Skrevet

skjønner godt at du ble skremt, det ser jo så vondt ut! Lykke til:)

Skrevet

Ikke bruk vaskekluter, hold henne heller under rennende vann. Skill kjønnsleppene forsiktig, og la vannet renne forsiktig over. Husk at vann, og bare vann, er det som gjør best rent. Og vask slik flere ganger til dagen når hun er så sår, og lufttørr. Husk at bleien gjør alt tett og værre. Og Silulen sinksalve gjør susen, veldig god salve.

Skrevet

Gutten vår ble kjempesår av Silulen, men han er nok allergisk mot lanolin, som jeg er.

Nå bruker vi Cytelium-spray fra apoteket, den er kjempegod, lett å spraye på, og veldig enkel å vaske bort igjen. Anbefales! :)

Skrevet

Babyline sinksalve er også kjempebra! Bruk tynt lag. Og rennende vann og lufttørking. Våtservietter er fyfy! Jeg bruker faktisk litt såpe når jeg vasker gutten min (men jeg har bare gutteerfaring) morgen og kveld og når han har bæsjet og han har aldri vært sår. Bruker litt Dr. Greves barnesepe (såpestykket) og skyller godt etterpå. Brukte det til eldstemann også og han var heller aldri sår.

Hvis du bruker up&go-bleier kan det kanskje være lurt å prøve vanlige bleier, tror ikke de er fullt så tette.

En annen ting er at enkelte babyer blir sår pga av ting de spiser, f. eks yoghurt.

Skrevet

hei takk for mange gode svar jenta mi er kun 3 uker så hun får kun mme.

men tar rådene med meg på veien .

jeg har også kun gutt fra før og han har aldri vært sår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...