Gå til innhold

Reflex eller helly hansen regntøy til ettåring i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vil dele erfaringer angående regntøy til disse søte små i barnehagen?

Ønsker ett regntøy som ikke er for stivt, men som barnet lett kan bevege seg i. Og gjerne til en grei pris...

Ser at refleks regntøysett koster 299, og helly hansen regntøysett 349. Det er jo en grei pris, og dressene er fine. (Liker fargene på refleks sin, litt mer "sprudlene")

Forresten noen som har erfaring med viking støvlene de selger på obs til de aller minste? Tilbud til 99kr nå så jeg. Men gidder ikke kjøpe de hvid de er tunge og klumpete eller noen sånn....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en Reflex hel regndress til min ettåring som begynte i barnehage i april. Helt super den.

Skrevet

Finnes den i hel dress også altså? Det var jeg ikke klar over. Har bare sett den med selebukse + jakke... Er det ca samme pris eller?

Takk for tips!

Hilsen HI

Skrevet

Vi har todelt reflex, veldig fornøyd.

Skrevet

Jeg har reflex til Martin og er ikke særlig fornøyd med det. Jakken er så stiv at den stikker opp i ansiktet hans hele tiden så den kan vi ikke bruke hvis han skal leke, men buksa er veldig fin.

Skrevet

Om du syns jakken er stiv vil jeg tro du kjøpte den ganle modellen som de solgte ut i fjor til 99 kr. Regnsettene som var ny i 2006 er ikke stive men myke.

Skrevet

Jeg syntes både regntøyet fra Reflex og Helly Hansen er for stive til de aller minste. Storesnuppa hadde regntøyet fra Kappahl da hun begynte i bhg (1 år), og det var mykt og lett å bevege seg i.

Skrevet

neida, har den nye modellen. Det er fronten som er stiv, der hvor glidelåsen er, ikke selve jakka.

Skrevet

Vi har reflex, og er kjempefornøyde! Lett og mykt, ikke til hinder :o) Og fin pris.

Skrevet

Vi har Play Aristo regnsett. Er kjempe fornøyd med det. Det er mykt, holder vind og vann ute og sitter som støpt på ungen og hun beveger seg fritt og fint. Vi har også Helly Hansen sydvest med fleecefor og Viking gummistøvler. Regnsette og sydvesten kjøpte vi på G-sport. Vikingstøvlene kjøpte vi hos Eurosko til 199,-. Det er myke og fine og jenta mi elsker å gå i de, så kan anbefale de.

Skrevet

Vi har Reflex regntøy. Og er veldig fornøyd med det..

Skrevet

Reflex sitt er jo best i test, men jeg synes det er stivt.

Min svigermor jobber i barnehage, og liker ikke reflex. Hen helly hansen har hun sansen for....

Skrevet

til hi

Vil bare tipse deg om at det lønner seg å kjøpe todelt.

NÅr dt er vått og klinete på bakken og fek. 20 varmegrader blir det for varmt med heldress. Da brukes ofte bare regnbukse på med t-skjorte på overdelen.

Jeg hadde tenkt det holdt med en alleværsdress helt til jeg kom på det at det er veldig praktisk å ha regnbukse når det nærmest er rein gjørme ungene skal leke i ute.

vi kjøpte også Reflex sitt som vi så lang er fornøyde med.

Skrevet

Tusen takk for tipset! Det hadde jeg ikke tenkt på! Var en tur å prøvde reflex sine dresser i dag, og blir nok en 2-delt en. Likte buksa veldig godt, var bare litt usikker på hvilken størrelse jeg skulle kjøpe, er jo enda 1 måned til barnehage-start, og sikkert ytterligere en måned til regntøyet skal i bruk (får vi håpe!). Så da har nok småen vokst litt til... Også litt usikker i forhold til det som ble nevnt over her at akkurat i halsen virker jakka litt stiv pga glidelås, borrelås osv...

Buksa kunne han fint ha i str 2 år, selv om han bare er ett år nå, de kan jo strammes godt inn i selene, men jakka ble da stor, og i

str 1 1/2år satt jakka bra, men buksa var akkurat... Må tenke litt på det.

Hilsen HI

Skrevet

Da har jeg hatt en ny runde å sett på regntøy, og da jeg fikk se Helly Hansen dregntøyet "live" var det ikke tvil: Valget falt på Helly Hansen, foran Reflex til småen på 1 år! Mye lettere og mer behagelig i stoffet! Ikke fullt så livlig i fargene som reflex sine, men comforten for lillegutt er det viktigste. Denne dressen satt også mye bedre i halsen, uten at jakka ble stiv pgs glidelås, borrelås osv...

Så ett tips til dere som er i tvil om helly hansen eller reflex: ta en tur på OBS å prøv disse dressene, tilbud nå til 349kr pr sett. Så vi endte opp med mørkeblå regndress og sydvest fra hellyhansen, og mørkeblå viking-støvler. Støvlene er på tilbud til 99kr... Fikk alt på obs! Storfornøyd nå! :-) Gleder meg til han skal begynne å bruke det!

Hilsen HI

Skrevet

spurte også om det samme her i går,og fikk ulike svar.Var å titta i dag og valget ble HH=)

Var det det helt tynne du kjøpte,eller d med litt for?

Kjøpte det tynne settet jeg,kan heller ha en tykk genser under...

Skrevet

Kjøpte det tynne, jeg. Lett og ledig å bevege seg i. Tenker også at han har en genser eller fleece under ved behov. Er bare superførnøyd med dagens kjøp. :-)

Hilsen HI

Skrevet

Hei. :o)

Jeg har bare erfaring med reflex sine , men er veldig fornøyd med den.Prisen er også bra for ei slunken lommebok. Jeg kjøpte str 80 i fjor høst til min datter som da var 13 mnd. Opplevde at de var gode og romslige i størrelsen. I tillegg er ikke datteren min den største 21 mnd gamle jenta da , for det er alderen nå. Bruker fortsatt samme regntøysett , men må nok skaffe et nytt sett snart. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...