Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Hva tenker dere om denne lille pjokken? (Jeg har bare dette barnet, altså ingen andre å sammenligne med - bortsett fra nabolagets barn som er MYE lengre fremme motorisk sett.) Sønnen min er 8 1/2 måned. Han har en lang sykdomsbakgrunn, men har nå vært frisk i godt en måned. Han er stor, ca 11 kg, beveger seg lite. Ja, helst vil han sitte med lekene sine eller være i gå-stolen. Legger vi han på gulvet, gråter han, men kan finne på å rulle rundt en god dag.... Jeg stresser kan man si. Vil at han også, som de andre barna, skal trives på gulvet og snart begynne å krype/ krabbe og reise seg. Noen som kjenner til slike bedaglige barn og som kan komme med trøstende ord?
mamma snart ;o) Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Håper du tuller når du kaller babyen din for lat. Han er jo bare 8,5 mnd og ALLE utvikler seg forskjellig. Som du sier, han har i tillegg lang sykdomshistorie bak seg. Vær litt realistisk og gi babyen din litt tid. Hvorfor ha så hastverk. La han utvikle seg i eget tempo og kos deg med han. Men kanskje du tuller....?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Håper du legger bort gåstolen, bruker du den lager du utviklingstrøbbel!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 Tyngre barn er senere motorisk og mer bedagelige.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 kan han være understimulert da?Ei jeg kjenner kalt barnet sitt for lat,men det var nok mye hennes feil.Hun la han bare på gulvet,og der lå han-alene.Mye av dagen!
vi blir 4 :o) Skrevet 27. juni 2007 #6 Skrevet 27. juni 2007 Heihei! Lillegutt er vel også hva man kan kalle et bedagelig barn, som tar livet med ro ) han er 9 mnd.. Utviklingen til de små skjer i så utrolig ulikt tempo, og de må få utvikle seg i sitt tempo, og det er ikke mye man kan gjøre for å fremskyne den motoriske utviklingen. Det jeg ser er at lillegutt bruker mye kortere tid på å mestre noe når han først setter i gang.. Når man er så liten, men allikevel "stor" sier det seg jo litt selv at det kreves litt mer å krabbe, rulle ol. Lillegutt er 12 kg ) han reiser seg nå, og det brukte han 4 dager på å lære, mot hans "kamerat" som startet tidlig å prøve ,men brukte noen uker på å mestre det.. Så bare vent, snart skjer det sikkert ting. Det er nok lurt å bruke gå-stolen så lite som mulig, og la han ligge på gulvet.. Det at han har vært syk har jo sikkert også sin påvirkning. Jeg har sluttet å stresse, og prøver heller å nyte de få månedene som er igjen av permisjonen. Synes tiden går så fort når man higrer etter at de skal lære nye ting, og glemmer å kose seg her og nå.. Lykke til med junior )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå