Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om denne lille pjokken? (Jeg har bare dette barnet, altså ingen andre å sammenligne med - bortsett fra nabolagets barn som er MYE lengre fremme motorisk sett.)

Sønnen min er 8 1/2 måned. Han har en lang sykdomsbakgrunn, men har nå vært frisk i godt en måned. Han er stor, ca 11 kg, beveger seg lite. Ja, helst vil han sitte med lekene sine eller være i gå-stolen. Legger vi han på gulvet, gråter han, men kan finne på å rulle rundt en god dag.... Jeg stresser kan man si. Vil at han også, som de andre barna, skal trives på gulvet og snart begynne å krype/ krabbe og reise seg.

Noen som kjenner til slike bedaglige barn og som kan komme med trøstende ord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper du tuller når du kaller babyen din for lat. Han er jo bare 8,5 mnd og ALLE utvikler seg forskjellig. Som du sier, han har i tillegg lang sykdomshistorie bak seg. Vær litt realistisk og gi babyen din litt tid. Hvorfor ha så hastverk. La han utvikle seg i eget tempo og kos deg med han.

Men kanskje du tuller....?

Skrevet

Håper du legger bort gåstolen, bruker du den lager du utviklingstrøbbel!

Skrevet

Tyngre barn er senere motorisk og mer bedagelige.

Skrevet

kan han være understimulert da?Ei jeg kjenner kalt barnet sitt for lat,men det var nok mye hennes feil.Hun la han bare på gulvet,og der lå han-alene.Mye av dagen!

Skrevet

Heihei!

Lillegutt er vel også hva man kan kalle et bedagelig barn, som tar livet med ro :o) han er 9 mnd.. Utviklingen til de små skjer i så utrolig ulikt tempo, og de må få utvikle seg i sitt tempo, og det er ikke mye man kan gjøre for å fremskyne den motoriske utviklingen. Det jeg ser er at lillegutt bruker mye kortere tid på å mestre noe når han først setter i gang.. Når man er så liten, men allikevel "stor" sier det seg jo litt selv at det kreves litt mer å krabbe, rulle ol. Lillegutt er 12 kg :o) han reiser seg nå, og det brukte han 4 dager på å lære, mot hans "kamerat" som startet tidlig å prøve ,men brukte noen uker på å mestre det.. Så bare vent, snart skjer det sikkert ting.

Det er nok lurt å bruke gå-stolen så lite som mulig, og la han ligge på gulvet.. Det at han har vært syk har jo sikkert også sin påvirkning.

Jeg har sluttet å stresse, og prøver heller å nyte de få månedene som er igjen av permisjonen. Synes tiden går så fort når man higrer etter at de skal lære nye ting, og glemmer å kose seg her og nå..

Lykke til med junior :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...