Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Hei. Er gravid i 35. uke. har ikke hatt samleie med mannen min på 2-3 mnd fordi han ikke vil. Han sier han er redd for å ødelegge noe, men det skjer jo ikke. Han er veldig flink til å si at han elsker meg hver dag, men sier aldri at jeg er fin eller gir meg komlimenter. Var forlover i bryllup i helgen. Var veldig fornøyd selv, men måtte spørre om han synes jeg var fin. (og da ventet jeg en god stund slik at han hadde mulighet til å si noe. ) Han holder sjelden rundt meg eller gir meg kjærtegn. Vi har vært gift i 2 år, og kjærester i 3,5 år. Han er min store kjærlighet, men tviler på om jeg er det for han. Kan noen gi meg noen tips på hva jeg kan gjøre, eller må det bare være sånn..? Takknemlig for alle svar.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 vet du hva,jeg sliter med det samme selv..er ikke gift da men det er akkurat som å lese min egen situasjon...jeg aner ikke hva jeg skal gjøre hell..er skikkelig deprimerende når mannen tar slik avstand,å det nytter ikke bare å høre jeg elsker deg,må høre litt positivt om kroppen utseende å kan hvertfall få litt kos selv om selve sexen ikke blir noe for han plent ikke vil. ....jeg er desperat å deppa å selvtillitten er på bunn:( hva skal vi gjøre????
VinterSol+2 Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 vet dere, antagelig er det en slags innebygget "respekt" for dere som gjør at mannen dere blir litt tafatt.. han ser på deg, og du forandrer deg i hans øyne.. du er ikke bare dama eller kjærsten, du er mor! Og menn har stor respekt for mødre! Det viktigste er nok å prate sammen når en har god tid, og du ikke er veldig trist og lei.. kanskje du kan krype opp i armkroken hans om kvelden, og snakke litt? kan hende det også lønner seg å si klart i fra; "nå trenger jeg en klem" "jeg har veldig lyst på deg akkurat nå!" osv. menn er utrolig dårlige på å ta hint, etter min erfaring... hehe. så gi dem tydelige beskjeder, og ikke forvent at de skal skjønne ting de ikke har fått helt utvetydig beskjed om! verdt et forsøk iallefall! Husk at dere er vakre, og kroppen deres gjør en kjempeinnsats! Antagelig syns mennene deres også at dere er utrolig flotte, de bare er litt klomsete med å få uttrykt det!
Solskinnsjenta Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 Det er dessverre noen menn som føler at kroppen til kjæresten blir litt fremmed og rar når hun er gravid. Våre hormoner påvirker dem også. Vi forandrer oss jo ganske mye i løpet av disse månedene, og noen kommer ikke over det at babyen skal komme ut musa, og når det begynner å lekke litt melk fra brystene "mister" mannen disse også. Er det rart de føler seg litt på sidelinjen? Prøv å overraske ham i søvne med å begynne å kose, han har nok savnet det like mye som deg! Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 Heisann. Det er nok ikke bare vi damer som er gravide. Menn har også sin måte å reagere på. Når det gjelder sex så må jo også som kjent hode henge med. Selv om mannen din vet at han ikke ødelegger noe, har jeg hørt om mange menn som føler de får en mental sperre bare ved tanken på at han kjører på ikke langt fra hans barn. Noen har ymtet frempå at det føles som om det er tre stk i senga, og atpåtil ens eget barn. Det er jo en kjempe turnoff. Det er klart at når sånne tanker svirrer hos den blivende pappa, så blir det rett og slett ikke noe action. Slapp av, dette endrer seg. Det at han ikke holder rundt deg eller gir deg komplimanger kan også ha en sammenheng med dette. Mulig han tror du tenker at "nå blir det noe på meg" ved minste berøring eller oppmuntring. Vi damer må huske på at også mannen går igjennom en graviditet på sin måte, kanskje ikke så fysisk, men bevares så psykisk. Et lite råd: snakk med jordmor om dette. Lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå