elly belly Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Vi hadde svigers på kaffebesøk i dag bl. a. for å vise frem barnerommet som vi har styret litt med i det siste. Vi er jo litt stolte da! ) Alt de sier når de kommer inn er: aaaaah (et slags sukk). Det kunne betydd: nææh så søtt, men det hørtes mer ut som: jaha, ble det SÅNN... Og så kommenterer svigemor at kommoden ikke har håndak. Og ellers sier de ikke mer... Greit nok, men synes det er rart de ikke er litt mer over seg når det er barnebarnet deres som skal bo der om ikke lenge. Og ikke minst lagt merke til litt viktigere detaljer enn manglende håndtak. Den skal tross alt være sånn (Malm kommode fra IKEA). Og jeg blir lei av at hun kommenterer at jeg sitter med bena i kors fordi det er jo det samme som å be om åreknuter liksom. Og du må gjøre ditt og gjøre datt og ikke sånn... Saken er at hun fødte for over 30 år siden og mye har forandret seg og jeg er lei formaninger og hennes synspunkter. Føler jeg vet mer enn nok om svangerskap selv uten at hun skal være belærende og sende meg skeive blikk med armene i kors. Vel, det var dagens lille utbrudd. Nå skal jeg snart kose meg med Frustrerte Fruer og sitte med bena så mye i kors som jeg bare orker. ;o) Ha en fin kveld!
Solskinnsjenta Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Skjønner at du blir litt oppgitt over svigermor, men vil bare si at risikoen for åreknuter faktisk er større når man er gravid, og øker hvis du sitter mye med beina i kors... Det er en like stor realitet i dag som for 30 år siden. Og åreknuter blir du ikke kvitt igjen uten operasjon... Ikke meningen å være belærende. Kos deg med fruene, jeg skal tusle i seng med mine elefantankler...
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Min svigermor er snill og god hun. Det samme er min ex-svigermor. Har vært veldig heldig med dem
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 Vær så snille å ikke skryt av svigermødrene deres her akkurat nå.... Kjenner at det bare provoserer! Jeg er av de som har et helt ok forhold til min svigermor, men til tider (som nå) kan jeg være så irritert på hennes kritiske holdning til bl.a. vår økonomi og ordenssans at jeg kunne tenkt meg å rive av henne store hårdotter!!!!! Hun er så forskjellig fra meg, -er liksom så korrekt til enhver tid. Og når vi gjør, det som i hennes øyne, er ufornuftige valg, ser jeg hvordan munnen hennes snurper og hun blir liksom bekymret. Vi er tross alt voksne mennesker med flere barn og vi kan stå for de valgene vi tar. Skulle ønske svigermor kunne slippe taket og stole på oss. Hun aksepterer rett og slett ikke at andre ikke er like perfekte som henne. Vi er livsnytere som liker å unne oss litt ekstra kos innimellom. Derfor er det naturlig for oss å spandere på oss en familieferie en gang i året. ....Men det synes svigermor tydeligvis er sløseri. Vi har jo så mange andre viktige ting å bruke pengene på som maling til huset, nedbetaling på billån you name it.... Vi bor flott, kjører bra bil, ungene har alt de trenger og vi har aldri problemer med å få betalt regningene, likevel skal vi liksom ha dårlig samvittighet hver gang vi unner oss litt ekstra kos. Bare fordi svigers er av denne spare-generasjonen. Nei, drit i svigermor!!!! Nå er jeg lei av snurp! Hun får sitte der med stive skuldre og bekymringene sine, VI SKAL KOSE OSS SOM VI VIL!!!!!!!
LRMG Skrevet 27. juni 2007 #5 Skrevet 27. juni 2007 Hei, Du kan få bytte med min svigermor. Har sett henne to ganger i løpet av graviditeten, og det var for å hjelpe HENNE å flytte (en passende aktivitet for gravide...). Ellers tror jeg knapt hun husker hva jeg heter fra gang til gang. Du får trøste deg med at en vakker dag er det din tur til å bli svigermor. Da kan du irritere din kommende korrekte, snerpete svigerdatter med en masse hippie-fanfarer om at de burde drite i at malinger detter av huset og heller dra på ferie og kose seg! Hehe! Vel - fordelen med familie er at man blir mer bevisst på sine egne valg og hva som passer for en selv. Og dere høres jo hakket mer harmoniske og lykkelige ut enn svigers! Og trøste deg med at hun snurper og snerper og sparer så dere kommer til å arve masse penger å dra på ferie for i framtiden!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #6 Skrevet 27. juni 2007 Kan godt skrive under på at svigermor er en egen rase, er ikke noe vi kan gjøre med det, bare godta det....og det er en hard nøtt å svelge for jeg skulle så ønske at hun bare kunne gjøre ting litt annerledes.... Hun blir bestemor for 2 og 3 gang nå med bare 1 måned i mellom (jeg får 1 måned etter min svigerinde) og det resulterer i at jeg og smabo som venter vår første ikke kommer i første rekke, for det er mye mer spennende med henne som skal få først, de har også samme religion (jehovas) i motsetning til meg og sambo som ikke tror på noe, så siden vi ikke lever i "rett" tro så har hun "gitt oss opp" Vi har ikke fått besøk av henne en eneste gang på 1 år selv om vi bor 7 min fra hverandre, for vist vi skal ha kontakt med de så får vi komme dit, noe vi gjør nesten annenhver uke siden sambo faktisk har lyst å holde kontakten med foreldrene sine.... De har ikke hjulpet oss med noen ting, og ikke har de sponset oss med noe til babyen, men til svigerbror og svigerinden min har de kjøpt vippestol,klær og vugge. Vi kommer heletiden i andre rekke, og når jeg har termin så reiser hun søren meg til syden i to uker! hun jobber ikke så hun har anledning til å reise når som helst, men hun må reise akkurat når jeg har termin.... Nei jeg får bare vere glad jeg har mine foreldre som stiller opp, kommer på besøk, sponser med både klær, vogn og i tillegg får vi bo gratis i leilighet med dem til huset vårt er ferdig om et halvt år.....
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #7 Skrevet 27. juni 2007 Hmmm, har vi samme svigers tro? Haha Sviger sider så mye piss! at jeg får helt dilla til tider.vi skulle også vise barnerommet til dem, de første mann kom.. Det første dem gjorde begge to, var å gå inntil vegger for å se etter ugjevnheter i malingen. Og så her er det jo noen heljedager? What? thank you! like i give i shit!!! Og da vi sa hva vår lille jente skulle hete, var det ikke pent og kom med forslag til noe annet. Jeg har ennå ikke lagt på meg så mye, som jeg gjorde sist. og dette for jeg høre. du er jo så tynn og magen din står rett ut. det er stor forskjell på sv. Ååå jeg tror jeg bare lyst til å... Så får jeg slengt i tryne hele tiden, hvor vondt og lei hun har det! der sitter jeg å biter sammen tenna, pga bekenløsning! Fordi det er ingen som har så vondt som hun, viss hun er dårlig. Og så kommer hun å belærer meg og fødsel og hva man bør gjøre! Singnere denne med "gal svigers"
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #8 Skrevet 27. juni 2007 Når noen kommer med en påstand i en overskrift om at "svigermødre er en egen rase" må jeg med min fulle rett kunne si at det ikke stemmer i mitt tilfelle. Om du blir provosert eller ei: Ikke mitt problem! Jeg har lov til å uttale meg like mye som du, anonym. Takk gud for at jeg har en flott svigemor, for jeg kan jaggu meg ikke si det samme om min egen mor. Så det!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #9 Skrevet 27. juni 2007 Jeg og vil gi noen roseord om svigermor! OG svigerfar=) De er egentlig ganske utrolige...en periode var de mye på besøk hos oss, helt til de begynte å se at svangerskapet tærer på kreftene mine og at jeg er mer slapp og sliten..nå lar de oss være i fred, man trenger liksom ikke si ifra til dem, de er så oppmerksomme:) De er super engasjert i barnerommet, vi får ikke lov til å betale ei krone av noe som skal innpå der...så absolutt alt av opppussing har de stått for, og det nærmer seg nå godt over 10 000 da hele rommet har måtte blitt skrelt ned, for så å bli bygget opp igjen, men det bryr dem ikke, de skal nemlig betale! Svigermor maser ingenting om graviditeten, hun spør hver gang vi treffes om det går bra med meg, så er det opp til meg hvor mye jeg vil si. Det er så godt! Og svigerfar da er helt gira på denna opp-pussinga av barnerommet, ringer samboer hele tiden og spør om han skal komme og hjelpe til med ditt og datt..vi kunne ikke vært mer heldig tror jeg. Nei, nå har jeg skrytet nok..hehe.. Jeg er glad i svigers jeg! =)
Parasit Skrevet 27. juni 2007 #10 Skrevet 27. juni 2007 Jeg spurte svigermor for 14 dager siden om de kunne være i nærheten ihvertfall de helgene vi har sambos barn her - annenhver helg (min familie bor langt unna). Det var jo kun 14 dager til termin.. Og SELVFØLGELIG skulle hun/de (svigerfar også) det. Men hva skjer den helga? Jo, de drar på hytta på fjellet, flere timer unna. Vi skal ha barna her i helga også, og hvem skal på hytta???!!! Og jeg går; om bare noen dager enda, på overtid... Men det beste er at svigermor er innom her hver skapte dag for å se hvordan det går med meg. Fordi, som hun sier, hun skal jo være i nærheten om det skulle skje noe... Om fødselen starter nå, skal da ikke hun være med allikevel!!! Jeg trenger noen å ringe til på natta for å passe de andre barna. For de vil jeg ærlig talt ikke ha med på fødsel! Hun sa til og med at hun skulle være med meg på sykehuset på svangerskapskontroll i går! Men da nektet jeg! Det var jo en helt vanlig kontroll, selvom jeg har nådd termin. Og noe annet som er irriterende er at hun kommer med sine egne "spådommer" som "babyen kommer HELT SIKKERT på bursdagen til farfaren sin" eller "jeg ser på deg at fødselen skjer innen tre dager". Sånn har hun holdt på i en måned. Babyen kommer når den er klar uannsett! Hittil har hun tatt feil da:-) Skulle ønske hun var litt roligere og plaget meg mindre. For jeg tar det som plaging.. Jeg vil ikke ha henne her i flere timer hver dag. Men jeg trenger noen som kan se etter sambos barn om det skulle skje når vi har dem..... For ikke kan de være med, og ikke kan de være alene hjemme!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #11 Skrevet 27. juni 2007 Hei LRMG! Takk for gode ord! Jeg måtte le når jeg leste det der om hippie-fanfarene... Høres ut som mine foreldre. Mine foreldre er nemlig ganske forskjellige fra mine svigerforeldre,- legger ganske enkelt vekt på helt andre verdier. Det var godt å lese innlegget ditt ihverfall. Tror jeg må vende blikket bort fra svigermor, og heller være takknemlig for at vi har det godt. Sikkert noe du gjør lurt i også, når svigermor ikke bryr seg. Ønsker deg alt godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå