Gå til innhold

Hjelp! Synsforstyrrelser!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært ekstremt slapp i dag og hatt voldsom hodepine. Så kom synsforstyrrelser og jeg er så redd det er svangerskapsforgiftning.

Skal ringe legen i morgen tidelig, men det hadde vært hyggelig med noen erfaringer som kanksje beroligere meg NÅ!

Jeg er bare 16 pluss 6, så det er vel egentlig for tidelig med svangerskapsforgiftning???

Og sukker inntar jeg svært lite av.

Hva kan dette være?

Er det vanlig emd synsforstyrrelser når man er gravid?

Det flimrer og blinker i mange forskjellige farger både når jeg ser og har øya igjen. Disse anfallene varer i alt fra ti minutter til en halv time og jeg har hatt tre stykker i dag..... Sukk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ville ringt legen nå i kveld jeg, ikke bra å gå sånn!

Skrevet

Ville kanskje tatt kontakt med legevakten om jeg var deg. Voldsom hodepine kombinert med slapphet og synsforrstyrrelser kan i værste fall være tegn på noe alvorlig, som svangerskapsforgiftning eller blodpropp. Ikke for å skremme altså, men ville tatt en sjekk nå og heller fått utelukket noe sånt, enn å vente for lenge.. Men lykke til. Håper alt er bra.

Skrevet

Uff det hørtes ikke mye godt ut det der....ville absolutt gått til legen så fort som mulig for din egen del sånn at du kan vite med sikkerhet hva dette kan være.

Det trenger jo ikke å være noe alvorlig men det er ikke verdt å gå og bekymre seg for mye.

Ønsker deg masse lykke til.

Klem:0)

Skrevet

Høres ut som migrene spør du meg...

Skrevet

Det trenger jo ikke å være noespesielt i hele tatt, men jeg ville heller ha sjekket en gang for mye enn en gang for lite.

Uansett greit så slipper man kaskje å gå å bekymre seg unødig.

Min svigerinne fikk også plutselig synsforstyrrelser under svangerskapet, der fant de ut at hun desverre hadde fått MS under svangerskapet og at det var det som gjorde det.

Men det er vel sjeldent at det er så ille å at man får den beskjeden da vil jeg tro.

Skrevet

Også tegn på svangerskapsdiabetes...

Skrevet

ring legen din, bedre med en gang for mye enn en gang for lite

Skrevet

Jeg har også plagdes med synsforstyrrelser. Varer ca 15 min til en halv time. Blikket bølger,lysflash sidelengs,av og til sorte store flekker. Skikkelig ekkelt,har ikke sjangs til å lese eller se tv når det pågår. Vært på lege sjekk,fant ikke noe galt. De tok en blodprøve som kalles liten tox for å utelukke svangerskapsforgiftning For bl.trykk og urin var helt fine. Så godt og bli sjekket. Har ikke hatt så mye hodepine,men han snakket om en startende migrene eller rett og slett at man er sliten,trett og stressa. men d burde nok som de andre sier ta med en urinprøve å stikke innom legen i mårra. Greit å slippe bekymre seg..

Skrevet

ved sv.forgiftning er det en del ting som foreligger: eggehvite i urinen (vanskelig å vite selv...) høyt blodtrykk og hodepine i panneområdet og veldig økt vannmengde i kroppen... jeg hadde hodepinen, eggehviten og utrolig mye vann i kroppen samt bl.trykk på 150/100 - måtte sjekkes hver dag på sykehus men 3 dager etterpå var jeg heldigvis blitt mamma... det du har minner meg om migreneanfall, det er noe jeg har hatt mye av...men er du urolig så ring legen...

Skrevet

Takk for fine svar jenter.

Nå har jeg kommet hjem fra sykehuset der vi sjekka blodtrykk og urin. Og det var heldigvis normalt.

Legen sa det ikke var vanlig med svangerskappsforgiftning så tidelig, men det var ikke umulig, så det var viktig å sjekke det.

Så konklusjonen ble at dette må være migrene som har forverret seg pga svangerskapet. "Noen blir bedre og andre blir verre under svangerskapet av hva enn de måtte ha av plager fra før" sa legen.

Så da skal jeg ikke bekymre meg mer.

Det beste av alt var at jeg fikk se knøtten på ultralydskjerm for å konstantere at alt var bra med ham. Alt var supert i magen og knøtten sprelte rundt og jeg fikk se ham fra mange vinkler og kanter, hender, føtter, ja jeg synes også så tydelig at jeg så en snurrebass!!!!!!!!!!

Så nå er jeg så glad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(Jeg har ordinær UL om en uke)

Klemmer til alle fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...