Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Jippi Jeg har vært hjemme i permisjon i 1 år nå. Trodde ikke jeg skulle få feriepenger, men det fikk jeg. Fikk dere?
lifa og Eline Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Niks, var sykemeldt på arbeidledighetstrygd når jeg gikk ut i permisjon så da har man ingen rettigheter når det gjelder feriepenger.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 Så lenge du ikke er selvstendig næringsdrivende får du vanlig feriepenger.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #4 Skrevet 27. juni 2007 Det er så bra å lese innlegg fra noen som tror de kan ting. Er man ansatt, og går ut i svangerskapspermisjon, og arbeidsgiver IKKE står for utbetalingen i permisjonstiden så får man penger fra NAV. Får man penger fra NAV har man IKKE krav på feriepenger. Det er frivillig for arbeidsgivere (bortsett fra på de arbeidsstedene dette kan ha vært forhandlet frem via forbund o.l) om de vil utbetale permisjonspenger og søke refusjon fra NAV, eller om du skal motta direkte fra NAV.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #5 Skrevet 27. juni 2007 Du mener sånne som deg? Som tror de har greie på ting? Her står det nevnt: http://www.nav.no/805330364.cms
Ingen_nick_ledig Skrevet 27. juni 2007 #6 Skrevet 27. juni 2007 Mange rare svar som kommer da... Dersom du har hatt permisjon 1 år nå, vil jo det si at du jobbet ca halve 2006. Da vil du få litt feriepenger av arbeidsgiver. Nå forutsetter jeg at du har fått fødselspenger fra nav og ikke fra din arbeidsgiver, og at du har hatt permisjon med 80 % lønn (siden du har hatt permisjon 1 år....) Da får du feriepenger av de første 15 ukene (12 uker dersom en har 100 % lønn). Altså er det riktig at du skal ha feriepenger fra nav også. Dersom du har fått fødselspengene direkte fra arbeidsgiver, får du sannsynligvis fulle feriepenger.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2007 #7 Skrevet 27. juni 2007 Hi her. Har fått lønn fra arbeidsgiver, men de har jo fått fra Nav. Gikk ut i perm i midten av mars. Men fikk jo får hele året.
lifa og Eline Skrevet 27. juni 2007 #8 Skrevet 27. juni 2007 Hei HI Så lenge du får svangerskapspengene dine direkte fra arbeidsgiveren din (selv om de får tilbakebetalt fra NAV) så får du full pott feriepenger nemlig hele året. Så det er riktig det du har fått i forhold til de opplysningenme du har kommet med her. Så du får ha en flott ferie med ekstra penger som du ikke hadde regnet med men som du skal ha.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 27. juni 2007 #9 Skrevet 27. juni 2007 Jeg fikk i dag =0) jippi =0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå