Blomsterpiken med jentefrø Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Altså . . .i helgen hadde vi et treff. jeg med mine venninner , han med sine kamerater. ei venninne av meg la oss si A og en kamerat av han , kall han B. havnet i samme seng. de har hatt et øye til hverandre en stund. men problemet er at han har ei dame. kall henne C. B og C har slitt med forholdet lenge men B har ikke turt si noe til C så hun er totalt uvitende om at forholdet skranter. A&B har virkelig funnet tonen å tenker faktisk på en fremtid sammen. B kommer hjem fra tur i helgen , selvfølgelig med litt dårlig samvittighet for det som har skjedd i helgen , men tenker å fortelle C alt. det som skjer , altså før B får fortalt noe som helst , er at C forteller hun er gravid. verden raser sammen . B har hele tiden sagt til C at han IKKE er klar for barn enda. (og iallefall ikke med henne for han tenker å gjøre det slutt) men C har altså gått bak ryggen hans å blitt gravid. De har hatt lange og endeløse diskusjoner om dette temaet. altså B vil IKKE ha barn , men C slutter ikke å mase. Nå er C altså GRAVID. Men B vil i bunn og grunn ikke fortsette forholdet. A er også skikkelig fortvilet , på alles vegne. Hva bør B egentlig gjøre ? late som ingenting å fortsette forholdet , med en kvinne han ikke elsker og skal ha barn med. eller bør han fortelle C hca som har skjedd , samt han ikke ønsker barn med henne og det beste er at de ikke er sammen lengre ? ... kinkig dette her...kom med deres meninger.
Sjefsmegga Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 B får fortelle C sannheta, slik at hun kan ta et valg på et reelt grunnlag. Å holde sammen med noe bare pga at man har barn sammen gavner hverken mor, far eller barnet for den del...
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 han burde ikke være sammen med henne, bare fordi hun er gravid. det vil aldri fungere.. det var det mannen min gjorde, med x dama.. mannen burde fortelle kjæresten at han har vært utro, og ønsker å fortsette med henne han var utro med, men at han alikavell vil være en far for barnet, og at de får gjøre det så godt de kan.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 Jeg tror nok ikke han kommer til å takle å være i forholdet med C så lenge han i utgangspunktet hadde tenkt å gå fra henne - en baby vil ikke gjøre det noe bedre dem i mellom, kanskje snarere tvert i mot. Og hvis han ikke vet med seg selv at han kan klare å være sammen med henne, så er det bedre å gjøre det slutt nå enn senere, da vil det bare være enda vanskeligere. Og selv om det ikke akkurat var det glupeste han hadde gjort (å gå til sengs med A før han hadde engang fortalt om at han sleit til C) så har han jo forsåvidt vært ærlig med "jeg er ikke klar"-greia ifht det å få barn... Skulle forholdet i seg selv være en grunn til at C skulle velge å beholde barnet eller ikke, så er det jo best å få vite det nå...
Pittamitta Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 Hmmm tro hvor dere kommer fra.Har akkurat vært en slik episode her på vestlandet også...B har nok vært med på å gjøre C gravid kan jeg tenke meg:-).og det er jo ikke alltid prevensjonen funker,så det blir for lett å skylde på C syns jeg.Men det som er viktig e rat de MÅ finne ut hva som er best for barna.A bør igrunnen holde seg helt utenfor dette synes jeg.Hun har jo 2kuppa2 en "opptatt" mann,så tror ikke det er lurt at hun blander seg...Viss B har veldig sterke følelser for A,og dette er noe han er sikker på,så bør han fortelle C dette om hva som har skjedd osv.Det blir grusomt for alle parter å gå å holde dette hemmelig.
Dotten Skrevet 26. juni 2007 #6 Skrevet 26. juni 2007 Uansett om han er klar for å bli pappa eller ei, så blir han det nå, og han bør absolutt stille opp, ikke minst for barnets skyld. MEN, han må og bør ikke fortsette forholdet sammen med C, på "falske" premisser. Så lenge det ikke er noe igjen i forholdet, så bør de heller ikke fortsette sammen. Det har ingen noe godt av. Han burde absolutt fortelle C hva som har skjedd, eller i det minste gjøre det slutt. C kan jo ikke bli sur å nekte ham samvær om han ønsker det, noe han burde ønske. Håper alt løser seg til det beste for alle 3, både A, B og C og lille D, og at alle får en lykkelig slutt. Får bare håpe han ikke har gjort A gravid også nå da!!!!
Blomsterpiken med jentefrø Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. juni 2007 jeg mener også han bør fortelle. det blir feil grunnlag å være sammen på . hun er jo bare 4 uker på vei , å synes hun bør få ha sjansen til å bestemme seg for om hun faktisk VIL ha barn med en som ikke elsker henne lenger.
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #8 Skrevet 26. juni 2007 ja.. må si at jeg ikke skjønner meg på slike som blir gravide uten den andres samtykke.. (så lenge det ikke er et uhell da.. ) det er jo et lite menneske...
Blomsterpiken med jentefrø Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 26. juni 2007 ikke fra vestlandet nei . midt i landet.
Solitude Skrevet 26. juni 2007 #10 Skrevet 26. juni 2007 Altså... er det sikkert at C gik bak ryggen på B ? Jeg har selv erfart at prevansjon ikke er 100% sikker, så derfor spørr jeg. Uansett så bør B ha en alvorsprat med C, slik at hun kan gjøre valget om hun vil beholde barnet etter den nye informasjonen kommer fram eller om hun velger abort. Hun må få det valget med engang ! Det er ikke sikkert at hun ønsker å bli alenemor, så det er svært viktigt at hun får vite at hun er sammen med en UTRO jævel så fort som mulig. At han skal ikke fortelle noe til C pga graviditeten er ikke noe å tenke på engang. Han må oppføre seg som en MANN og ikke som en gutt. Han var utro og hadde tenkt å gjøre det slutt. Ja da får han gjøre det da. Nå og ikke om noen uker til. Desto fortere jenta får vite hvilken idiot hun er sammen med. Desto bedre.
Blomsterpiken med jentefrø Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 26. juni 2007 JA det er HELT garantert at hun har gått bak ryggen . jeg har selv erfart å bli gravid på pillen , men dette er rett å slett snikete gjort av henne.
grå :) Skrevet 26. juni 2007 #12 Skrevet 26. juni 2007 han går fra henne, blir sammen med den nye og følger opp barnet sitt da det kommer til verden.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 26. juni 2007 #13 Skrevet 26. juni 2007 Synes faktisk at alle sammen kan ta seg en tur i tenkeboksen! B bør fortelle C om utroskapet, og slå opp med C for det blir bare ille for alle hvis de skal fortsette sammen. Har C blitt gravid med vilje med en mann som hun vet ikke vil ha barn, så er det ikke akkurat en stor overraskelse at hun ender opp som alenemamma hvis hun beholder. Og greier A å stole på noen som ligger med andre FØR han har slått opp med kjæresten? Hvordan blir fremtiden deres?
Solitude Skrevet 27. juni 2007 #14 Skrevet 27. juni 2007 C har ikke oppført seg bra hvis hun har gått bak ryggen på han og blitt gravid med vilje, vitende at han ikke ønsker seg barn. Det er soleklart. Ser ikke ut som de to kan ha en lys framtid sånn som de oppfører seg mot hverandre. Best å legge alt på bordet og så gå hver sin vei. Men hvis hun beholder barnet, som er jo ganske sannsynlig når hun blir gravid med vilje. Så er det ikke barnets skyld hvordan det kommer til verden, så uansett så bør han være en mann og stille opp for barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå