Gå til innhold

Sjekker alle åpning og modning, blir strippet etc?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får inntrykk av at "alle" her inne er godt informert om både åpning og modning og størrelse på barn og alt mulig rart.

Mens jeg har hverken denne gang eller de to forrige svangerskapene blitt sjekket for noe av dette før fødslene. Ikke en eneste GU eller ul eller noe før jeg har vært på føden... Hva er vanlig egentlig?

Denne gangen var jge ikke på GU da jeg ble gravid engang... Så ingen har kontrollert meg i det hele tatt siden sist gang jeg fødte...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm. egentlig enig med deg..

føler at alle andre er så mye mer informert/undersøkt enn meg..

jeg hadde en gyn UL med førstemann pga straåling i jobben til mannen min - den ordinære. så fødte jeg, ble sydd og greier.. men ingen har "skjekket" meg etter det..

men ting ser og føles bra ut, så da regner jeg med at det er det=)

Skrevet

jeg har tenkt samme tanke.. "veldig dårlig oppfølging jeg får da...", he he. Kanskje det egentlig ikke er så ille?

Skrevet

Ingen som ville sjekke meg (GU) før jeg havnet på føden pga magevondt...og da var jeg allerede på overtid, ikke sikkert de hadde gjort det ellers.

Legen min sa han ikke pleide det og går ikke til JM, så er på en måte glad jeg havnet på føden for da vet jeg i hvertfall hva jeg har å forholde meg til...Null åpning her forresten:( Men det var 2 dager siden, så håper noe har skjedd siden det.

Aner ikke hva som er vanlig jeg, men sitter med samme inntrykk som deg at "alle" her inne vet åpning etc...

Skrevet

jeg har ikke blitt sjekket verken nå eller me 1 mann..har ikke blitt spurt om d heller...vet ikke hva som er normalt men jeg har alldrig hørt om d før nå me 2 mann.. så jeg har ikke peiling om jeg er moden eller noe:O/

Skrevet

Jeg synes det er tull og vas å sjekke seg i tide og utide... Sånn virker det at noen gjør her iallefall.. Bør jo være en god grunn for det. Babyen kommer når den kommer!

Skrevet

I mitt første svangerskap hadde jeg heller ikke vært borti noen av disse tingene, men hadde også et ukomplisert svangerskap.

På grunn av nyrebekkenbetennelse i dette svangerskapet har jeg fått sjekket åpning to ganger og lengden på livmortappen som sier noe om den er moden, og flere innvendige ul.Dette på grunn av at det har vært fare for prematur fødsel. Dette var i uke 30, og ble spådd for tidlig fødsel fordi jeg går med åpning og er moden som de sier. MEN er nå komt til slutten på uke 36, ingenting har skjedd og har nå begynt å gå til vanlig kontr, og der sjekker de ikke dette.

Jeg kunne heller valgt å ikke fått vite det jeg vet om åpning etc fordi det har bare ført til at jeg har gått og ventet og trodd at fødselen var i vente, Da blir det et laaaaaaaaangt svangerskap. Nei, ungen kommer når den er klar....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...