Gå til innhold

dere som har vært/skal til utredning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan går dere frem?

vi har prøvd i over 4 år, uten resultat.

har fått konstantert pcos, men det var også alt jeg fikk vite da jeg ble undersøkt.¨

dette er over 6 år siden.

hvordan går dere frem hos lege for å bli sendt videre til utredning for å få hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forklar situasjonen for legen din, hvor lenge dere har prøvd, tidligere undersøkelser og diagnoser. Si at du vil ha en henvivning dit du ønsker (f.eks til KK på RH el) Det vanlige er at de sender deg til GU hos spesialist først også sender de deg videre derfra. Hvis du må til spes i GU først, gå til privat hvis det er lang ventetid, så fremskynder du prosessen. Ikke gi deg på at du vil til spesialist eller på utredning på ønsket sykehus. Alt tar tid og hvis ting skulle ordne seg er det jo bare å avbstille timen! De pleier å være ganske greie og vise forståelse, ønsker deg lykke til!!!!!!!!!!

Skrevet

Takk for at du tok deg tid til å svare=)

Er litt skeptisk til legen min, for han er ikke den beste å ha med å gjøre, men det er verdt et forsøk=)

Skrevet

Hvis han ikke er så forståelsesfull kan du jo evt gå rett til privat GU spesialist. Du må sikkert innom der, og kommer ikke til å spare så mange penger på å gå innom fatlege og så GUspes. Alle papirene vil bli sendt direkte til fastlegen din fra både GU og sykehus. Lykke til igjen, føler med deg og skjønner veldig godt at du gruer deg.

Skrevet

Takk for det=)

skal mote meg opp og ringe en dag=)

Er det din første du prøver på?

(Regner med du prøver siden du er her inne)

Skrevet

Skal prøve på nr 2 nå:) Fikk beskjed på utredning at jeg mått ha IVF og at det var liten sjans for å bli gravid. Men fikk det til uten hjelp etter 4pp (!) mens vi stod i IVFkø. Tenker at det var flaks, så begynner nå mens han er 10mnd, for tenker det vil ta laaaaang tid og kanskje ende med IVF denne gangen. Håper det ordner seg for deg/dere. Det føles urettferdig at man ikke kan bestemme selv når man skal ha barn. Men jeg er enormt takknemmelig for at jeg har fått 1:D

Skrevet

Det er bra=)

Har en søster som nettopp har blitt gravid med 1,de sto også i kø for IVF.

tror det har noe med at man slapper litt mer av da, ikke stresser så mye.

Det ordner seg sikkert til slutt.

Lykke til med prøvingen til dere også:)

Skrevet

Er det 1. for dere? Må bare si at det er veldig spesiellt med 1. Det er utrolig spennende. Håper sånn at det klaffer for deg, skal heie og krysse fingre. Tenk om du og søsteren din kunne være gravide samtidig, hehe:D Lykke til!!!!!

Skrevet

jeg gikk til legen min,han tok gu og jeg skulle komme tilbake flere dager for blodprøver.mannen fikk henvisning til sædanalyse.

alt så bra ut så han sendte meg videre til gyn.

etter flere innvendige ul,pergokurer og blodprøver ble jeg sendt til Lap.

de fant ikke noe galt der heller så nå skal vi igang med ivf.

vet at legene går litt forskjellig fram,så du møter nok ikke det samme mønstert.

masse lykke til,håper de finner en måte å hjelpe dere på!

4 år er leeeeeeng...

Skrevet

ja,er første,for begge.

ja, det hadde vært moro.

Takk for det=)'

Skal krysse fingrene for deg også=)

Skrevet

Ja,skal nok være en mulighet.

Har bare ikke fått til å be om utredning enda.

Dels fordi samboern ikke vil teste seg.

Men som sagt,det er enda mange muligheter.

Vet det er en spesialist her jeg bor som er veldig flink, skal be om å få komme til ham.

Må bare mote meg opp først.hehe-

Og så måtte jeg jo selfølgelig få greie på hvordan jeg skal gå frem.hehe.

Takk for lykkeønskniger.

Må ønske deg også lykke til. Håper virkelig det klaffer for dere snar.

Ser du har prøvd veldig lenge du også.

Og har fulgt litt med på det du har skrevet, selv om jeg ikke har vært så aktiv selv med skrivingen=)

Skrevet

Jeg går privat jeg, har ikke hatt noe utredning i det offentlige siden han første gynekologen jeg traff på som ikke hadde peiling. Det var der jeg lærte at en gynekolog ikke nødvendigvis har greie på barnløshet nei... I det offentlige tar det også mere tid. Privat får man gjort det meste på en gang, så jeg anbefaler at du finner deg en privat klinikk. Selv går jeg på volvat.

Hvis du har pco/pcos bør du gå på metformin og være forsiktig med å spise stivelse som sukker, poteter, hvete, ris og sånne ting, og spise mere fett. Legger ved en link om det :-)

http://www.woman24.no/kropp_og_helse/article31931.ece

Ta deg også en tur inn på pcos forumet her på bim, da lærer du masse.

Ikke gi deg før du har fått tatt full utredning og kommet til bunns i dette. Lykke til!!!

Skrevet

Tusen takk=)

Er ikke helt sikker på om det er noen private her jeg bor.

Lykke til til deg også=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...