Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Mini er 16 mnd. og sover fortsatt på rom med oss. Han har vært sånn passe å legge. Så lenge vi står inne på samme rom, så går det som regel greit. På fredag skal han endelig flytte inn på eget rom. Vil da lære han og sovne alene. Han blir hysterisk om vi går ifra han, og har nesten aldri latt han ligge å gråte. Men, nå har jeg begynt å jobbe+at jeg har to andre å ta hensyn til. Hadde vært så mye greiere å "bare legge han". Trenger noen råd. Vi har faste rutiner hver kveld, så han vet hva som skal skje....
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Jeg gjorde det slik: De første dagene satt jeg på en stol ved siden av han. Overså han litt. Han skrek og ville opp, jeg sa bare det er natt og du skal sove. Etter noen dager tok jeg stolen bort til døråpningen, satt med ryggen til han og leste et blad. Etter en liten uke la jeg han og gikk ut i gangen og ryddet el. Slik at han hørte at jeg var der. Tok en ukes tid så klarte han å sovne uten at vi måtte være på rommet hanns. Dette funket for meg, tok det forsiktig. Fikk tips fra hs om at han bare måtte ligge å skrike, men det klarte ikke jeg. Lykke til. Det kan være tøft, men hvis du virkelig er innstillt på det går det nok fint.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Det går så fint - og du har styrken! Men husk at han vil få tilbakefall og da er det bare å starte påan igjen. Han tester deg ut vettu.
Mejselv Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 Mitt tips er og gjør klart rommet før ut og skru av lyset, eventuelt nattlampe på. Legg han i sengen, si god natt, stryk han over kinnet og gå ut, gråter han så lar du han gråte, la det gå 3min, så viser du der i døråpningen sånn at han skjønner at du er der, og legg på et minutt for hvergang du går inn:) Tilslutt vil han sovnet, og når du har brukt denne metoden en stund så skjønner han at det ikke er vits å gråte for å få kos/komme opp, så legger han seg når han skal og uten noe bråk. Dette høres litt voldsomt ut, men det er ikke det:) Men vær bestemt før du begynner å ikke ta han opp eller ikke gå inn før tiden, og du skal bare vise deg, ikke gå bort å prøv å roe ned, bare vis at du er deg, og han vil bli trygg etterhvert:)
IdaJacobine Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Legg ham i senga litt før han blir så trøtt at det blir krise. Sitt med ham og finn på morsomme ting (sanger, regler, littegranne tøys sånn at det ikke blir skummelt) Kan ta lang tid i begynnelsen, men det går fortere og fortere. Dersom du ikke orker å la ham skrike - så ikke gjør det! bestem deg for hvor mye sutring/gråting/skrik du vil tillate og ta ham opp i fanget og la ham sovne hos deg når du synes det blir for ille. Har funket hos oss i allefall! :-)
Tirilille Skrevet 27. august 2007 #6 Skrevet 27. august 2007 Tiltredes!!! Denne metoden tar litt lenger tid en "skrikekuren", men jeg syns den er hyggeligere for alle parter. Vi var gjennom denne runden da gutten vår plutselig ikke ville legge seg alene, noe som ikke hadde skjedd for i hans 18 mnd lange liv. VI tenkte trygghet, trygghet og trygghet. Det samme måtte vi gjennom m storesøster i perioder, og for henne så var det denne metoden som fungerte best.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå