Gå til innhold

Barnehageoppstart 6 august, men jeg har jo permisjon ut september??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer da? Må jenta vår være i barnehagen selv om jeg har permisjon?

Eller kan hun få permisjon fra barnehagen?

Huff, ble stressa jeg nå!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun må jo ikke være der! Det er det du som bestemmer. Men du må nok betale.

Skrevet

slapp helt av! det som hun over skriver. du bestemmer når din datter skal starte, men du må betale fra 6 aug.

Skrevet

ja du må nok betale .

sånn var det for meg når eldste her skulle begynne i barnehagen, da hadde eg 6 uker igjen av permisjon, men eg syns det var greit å bruk den tiden til tilvenning. .han var der kanskje bare halv dag, eller bare noen dager i uken .. var jo litt deilig å få litt tid aleine og før jobbingen var tilbake for fullt ..

Skrevet

Nei hun trenger ikke begyne før du vil. Vi hadde plass fra august i fjord, men hun begynte ikke før i begynelsen av november av forskjellige grunner. Vi betalte selvfølgelig for plassen.

Skrevet

Men er det ikke slik at de blir "sure" om plassen ikke blir brukt i heletatt?

Det er svært vikitg for oss å ha et godt forhold til barnehagen da det er en liten og intim barnehage hvor alle blir kjent med alle:)

Skrevet

då kan du bruke tidskonto. (det heter ikke det nå lenger da men)

då kan du beg å jobbe ogso f.eks 6 aug..

so kan du ta fri (med lønn, 80% vis det er det du har valgt)

-1 dag i uken i f.eks 20 uker viss du beg å jobbe 4 uker før planlagt.

eller noe i den stil.. (eg kan det ikke så godt) men det har eg planer om selv..

Skrevet

Sure tror jeg ikke de blir. Heller glade fordi de da får frigitt ressurser (personal) som kan ta seg mer tid med de andre nyoppstarta barna. Du kan jo ta en telefon til barnehagen å høre om du kan få utsatt oppstartsdatoen litt, jeg fikk utsatt datoen med to uker, dvs at jeg slippe å betale for de to ukene, men jeg må betale for september måned selv om hun egentlig ikke begynner før 1/10. men bedre å betale for 4 uker i stedet for 6 (1000kr spart)

Skrevet

Jeg ville latt henne ha en rolig tilvenning. Tenk hvor stress det hadde blitt om du hadde jobbet samtidig som du skulle ta tilvenningen. Du MÅTTE på jobb og jenta di ville IKKE være i barnehagen for eks... Nå kan du holde henne hjemme noen dager i uka, eller hun kan ha korte dager.

Og jeg er sikker på du vil nyte de siste ukene i fred og ro før hverdagslivet begynner igjen i september :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...