Gå til innhold

Magesmerter ved bytte av mme????!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 5 uker har sliti mye med hard avføring. Skifta fra nan1 til hipp igår, og fikk en arti bæsjebleie; litt nanavføring (grønn og grøtete) og ny hippavføring (tynnere gulaktig). Tenkte; JIPPI, nå er det slutt på mageplagene hans. Men den gang ei, i hele dag har han skriki på grunn av vondt i magen. En helt ny skriking som vi ikke har hørt før, plutselig hysteriske hyl som går helt opp i fistel. Er det noen andre som har opplevd dette? Skal vi bare fortsette med hipp og se om det går seg til?

Da han fikk nan ville han ha mat etter 3 timer, men med hipp kan det gå 5 timer før han viser at han vil ha mat. Er dette for sjelden for en 5 uker gammel pjokk?

Håper noen har erfaringer å dele!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være at han ikke tåler hipp`en da. Her går det bare i hipp og det kan gå alt fra 3-6 timer før han skal ha mat. Han er 8 uker. Jeg sverger til hipp pga at storesøster ikke tålte nan og hun ble bedre når vi byttet til hipp. Prøv en dag til kanskje å se... Men ikke noe morro med vondt i magen nei.

Skrevet

Hei! Jeg har ikke brukt Hipp, men byttet i sin tid fra Nan til Collett. Vesla fikk grønn avføring i byttet, noe som visst er vanlig, men det viste seg at hun hadde kolikk så det hjelp ikke veldig mye. Men jeg synes 5 timer mellom måltider var litt lenge for en på 5 uker, jeg tror faktisk jeg ville ha laget flaske etter 3 timer og sett om han ikke ville ha litt, ikke vente til han ber om det. Siden han reagerer så mye mer kraftig nå så ville jeg bare ha byttet merke med en gang. Legen sa til oss at alle merker er noenlunde like men med små forskjeller, derfor kan noen barn tåle et merke bedre enn andre. Er vanskelig å vite hva som er bra for gutten din, men det blir jo bare å prøve og feile dessverre. Har du malt i melken forresten?

Skrevet

Småen her fikk og mageknip av hipp, så vi bare måtte bytte tilbake til nan igjen.

Prøvde igjen med hipp etter en stund, men samme skjedde da, Kjempe kraftige mageknip.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...