Gå til innhold

Hjertefeil??? Eller bare høygravid???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hypokonderen har kommet over meg, og jeg vurderer å gå til legen for å få tatt EKG...

 

Tungpustet! Har jeg gått opp loftstrappa må jeg puste på! Og så har jeg trykk over brystet og opp mot strupehodet/halsen. Ikke vondt (tror jeg) - bare veldig ubehagelig!!! Føles litt som astma. Følelsen av å ikke få nok oksygen. Slik at jeg må trekke pusten ekstra dypt rett som det er.

 

Hadde det slik for en måneds tid siden også, men så ble det bedre. Men nå er det her igjen.

 

Er dette vanlig gravidplage tror dere? Eller er det grunn til å oppsøke lege?

 

10 dager til termin... (og hypokonderen i meg sier meg at jeg kommer til å få hjertestans under fødselen...).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Er nesten som å lese om meg selv. Dette er helt normalt!! Det kan jeg love deg. Babyen trykker på lunger og alt, så jeg kan nesten ikke uttale en hel setning før jeg nesten går i gulvet :o) Helt vanlige gravideplager. Lykke til med fødsel og alt.

 

Klem

Skrevet

Har det akkurat på samme måte, og slått meg til ro med at det rett og slett er litt liten plass inni der nå, og kanskje litt nervøs for alt som skal skje framover. Har astma også, så jeg synes det hjelper litt med spray, men en skal vel helst ikke bruke det når en er grvid tror jeg. Magen synker vel snart, så da blir det vel bedre plass der oppe, kanskje verre der nede. . . Må vel enda mer på do da......

Skrevet

Jeg har det også slik. Får nesten litt panikk av og til og må konse skikkelig på pustingen!;-) For meg hjelper det skikkelig å trene faktisk, få opp pulsen, utfordre pusten og på en måte møte "fanden i døra" eller hva det heter:-)

Skrevet

Men veldig kontrollert selfølgelig! Gode klær, varme opp skikkelig. Og tøye/puste godt masse etterpå!

Skrevet

he he, må le litt;) tror alle her kan skrive under på det samme!! jeg sitter her og hiver etter pusten uten å ha beveget meg fra stolen... føler liksom aldri jeg får nok luft. Så slapp av, og pust, hi hi

Skrevet

I knoooooooow!

E i uke 29 bare å har akkurat de samme greiene.. Det er litt vondt å ikke få puste da:-p

Men lener jeg meg bakover går d godt, ...ei stund..

Skrevet

Jeg har det akkurat sånn jeg også, tror det er ganske normalt.

Skrevet

Loftstrappa er et skikkelig problem her i huset. Og jeg må på do et par ganger om natta, og gruer meg til å gå ned, for da må jeg opp igjen!!

Og jeg er bare i uke 32....:/

Skrevet

jeg fikk lignende symptomer rett før jeg gikk i permisjon, i tillegg kjentes det som skikkelig hjertebank! kjæresten min ble stressa da han bynte å lytte til hjertet mitt, og mente det 'hoppa over et slag' både nå og da. bestilte faktisk time hos legen, og fikk tatt ekg og en del andre tester. legen sa at det mest sannsynlig var belastningen på kroppen som en graviditet er, og at det gjerne ble påvirket av stress. jeg var nok litt stressa for å få alt klart på jobb til permisjon. i tillegg testet han - for sikkerhets skyld - om det kunne være en stoffskiftesykdom, som visstnok kan dukke opp i forbindelse med svangerskap. i så fall måtte jeg medisineres ut svangerskapet. det var heldigvis ikke det, og etter at jeg har begynt permisjonen min har hele greia også roet seg betraktelig.....

Skrevet

Jeg har kjent litt det samme i det siste. På kontoret i går fikk jeg sånn snikende besvimelsesaktig panikk - føltes som om jeg ikke fikk nok blod til hodet og at det ville svartne for meg. Selv om jeg satt helt stille på en stol. Kjip følelse. Men det er nok bare litt trangt inni der. Alle sier jeg har så liten mage, og jeg mistenker at det er fordi en viss junior ligger og koser seg med føttene godt oppi lungene mine...

Skrevet

Tusen takk jenter! Jeg er mye mer beroliget nå som jeg ser at jeg ikke er alene med dette.

 

Det verste er jo når man hekter seg opp i slike hypokonderteorier;)

Og så får man nesten angstanfall i tillegg;) ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...