Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

da jeg var på ord. ul ble vi spurt om amming, jeg svarte at "ja" vi skal amme. da lurte jm på hvor lenge jeg hadde ammet førstemann (hadde ho med oss). da vi fortalte at jeg hadde ammet ho i 6 mnd ble ho litt imponert. syntes det var lenge.. for meg har 6 mnd liksom blitt et minimum (hvis alt går bra osv), synes ikke det er imponerende lenge iallefall. leser jo her om de som har ammet til lenge over året!

hvor lenge ammet dere barne deres, eller hvor lenge har dere lyst å amme denne gangen i så fall?

er bare littnyskjerrig=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg amma til Aurora var 8 måneder, da slutta hun selv. Ble rasende da hun så puppen, bare vred seg unna. Ville egentlig ha amma henne lengre, men det gikk jo ikke når hun ikke ville ha mer. Har tenkt å amme nestemann like lenge, gjerne lengre, om det går bra! :-)

Skrevet

Førstemann er i magen enda, så jeg vet jo ikke hva som venter meg enda. Men jeg kan godt tenke med å amme så lenge som mulig, helst til knøttet er ett år. Det er jo ikke snakk om fullamming etter 4-6 mnd er passert. Mest kos og en dæsj nyttig morsmelk etterhvert :)

Skrevet

Jeg ammet førstemann til han var 17 mnd, men ammet ikke første mnd.

Han ville ikke ta puppen, og hadde ikke nok melk til fullamme før han var 2 mnd.

Dette er ting som gjør at jeg gruer meg til å amme nestemann. Sleit virkelig, men er bare sååååå glad for at jeg fikk det til. Når alt var på plass (selv om det tok tid) så har jeg virkelig trivdes med å amme.

og jeg håper virkelig jeg kan amme mitt neste barn også.

Jordmor skrev også på arket at jeg hadde god ammeerfaring.. Hva mener du med god spurte jeg. Starten var absolutt ikke noe med god erfaring i mine øyne, men så lenge jeg kom meg over det å i tillegg ammet så lenge så var visst dette sååå positivt...

Skrevet

Jeg fullammet sønnen min til han var ni måneder. Han ville ikke ha noe annet før det. Ammet han til han var to år. Det var planlagt, og ønsker å amme bitteliten like lenge ;-)

Skrevet

Førstemann ammet jeg til han var et og et halvt år. Tenker gjøre det samme med nestemann, dersom han/hun vil ha pupp så lenge.

Skrevet

Jeg ammet jenta vår mer eller mindre i 5 uker. Måtte da slutte på grunn av medikamenter som ikke var forenlig med amming.

Denne gangen vil vi prøve så lenge det er kos, men vi ser ikke mørkt på eventuelt å gå over på flaske denne gangen også:)

Skrevet

jeg ammer vesla som ble ett år i går fortsatt 3-4 ganger i døgnet. vil fortsette til utover høsten, men slutter i god til før nestemann kommer i februar en gang:) vil gjerne amme nestenmann så lenge han/hun vil=)

synes det er lettvindt,praktisk,og koslig, for ikke å snakke om alle de gode anti-stoffene i melka:)

Skrevet

Jeg ammet minstemann til han var rundt året. Da ville han ikke ha mer pupp og det var i grund helt greit.

Skrevet

Ammet jenta vår til hun var 14 mnd, da ville hun ikke ha mere. Denne gangen tenker jeg at 6-8 mnd er nok, vil ha kroppen for meg selv igjen litt tidligere.

Skrevet

Jeg ammet førstemann til han var 10 mnd. Da ville han ikke ha mer og jeg begynte å jobbe igjen. For oss var det helt naturlig å slutte da. Ingen vits å tvinge på han puppen heller....

Kommer til å gjøre det som faller oss naturlig denne gangen også, men tror ikke jeg orker å amme da jeg skal begynne å jobbe igjen. Trenger mye søvn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...