Maud Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Skrekk og gru eller hipp hurra! Vet ikke helt hva jeg tenker nå. Litt av alt, tror jeg. Nå bor vi i leilighet. Veldig praktisk og ganske stort, men allikevel litt lite når vi blir 5 i familien. Har derfor tittet litt i det siste. På søndag var vi på besøk hos noen venner som nevnte at huset over veien var til salgs. Vi så, likte det vi så, jeg dro tilbake dagen etter og så mer. Og nå er vi altså huseiere. Må selge, bytte skole for storebror, lete etter barnehage til minstemann, gjøre ferdig ting i leiligheten, pusse opp der vi skal kjøpe, rydde her, bestille flyttebyrå.... Og alt dette skal helst være i orden i god tid før termin. Har avtalt overtakelse 1. oktober, termin er 1. desember, så det holder vel akkurat. Smiler for meg selv, kjenner at jeg gleder meg til masse plass og stor hage, men er skrekkslagen ved tanken på alt som må ordnes før vi er på plass i det nye huset.
Motti Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Gratulerer! Det blir sikkert godt å komme i eget hus, selv om dere får mye å gjøre frem mot flyttedagen. Bare husk at du kanskje føder før tida, så gjør så mye du kan før 1.nov iallefall!
phantomet Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Jeg ler....*HØYT* Det er dama si det...som er impulsiv og handlekraftig selv under kvalme. Jeg måtte lese innlegget ditt for phantom-mannen, som kjente igjen drivet fra noen han visstnok kjenner godt...*kremt* GRATULERER med nytt hus! Visst kommer det til å gå kjempe fint!!! Vi her inne er jo flinke til å heie...og om det skulle være behov for litt mer konkret hjelp er det jo bare å si ifra...
Plutseliten :) Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 Gratulerer!!!! Kjempegøy og herlig med impulsive mennesker....vips.. har du hus med hage der 3 stk barn kan boltre seg etterhvert, og dere har plass for grillparty osv... Alt det praktiske ordner seg ,vi var der i den situasjonen for 2 år siden..hvor alt så uoverkommerlig og skremmende ut..på veeeldig kort tid satt vi med et hus,som medførte salg av 2 leiligheter,skolebytte og mitt og dine barn skulle plutselig flytte sammen, jeg hadde fått en MS diagnose 2 mnd før,hmmm..tør vi da kjøpe hus med 3 etasjer? Javisst!! Alt går...gleder meg på deres vegne,det kommer til å bli kjempebra. Bare ikke slit deg ut da ))
Karomamma Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 GRATTIS med nytt hus, så moro!! Det går sikkert bra når det er så god tid til å planlegge (hilsen listeskriveren, he he). Nå ble jeg litt misunnelig, jeg har også lyst på stooooor hage! Hvor skal dere flytte? Samme område eller ut av byen? Gratulerer igjen
Reveenka Skrevet 27. juni 2007 #6 Skrevet 27. juni 2007 Så supert! Jeg har sansen for sånne impulsive tiltak - og tenk på alt stress du slipper i forkant; nå er det gjort og så er det bare å pakke og vips - nyy hjem! Gratulerer! Hehe - ei venninne av meg var med og kjøpte hus usett - mannen var på visning, hun spurte om det var gangavstand til skolen og badekar - og vips kjøpte de også hus! Nå får du litt å drive med i ferien din da vettu c",)
Reveenka Skrevet 27. juni 2007 #7 Skrevet 27. juni 2007 Legg ut bilde av huset, da vel - hvis du får til uten å vise adressen? Nysgjerrig.... c",)
Maud Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 27. juni 2007 Drømmen hadde vært å bli boende i samme område, men da må vi nok vinne i lotto først hvis vi skal ha masse plass og stor hage. Dermed ble det ut av byen, på Kolbotn :-)
Maud Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 27. juni 2007 Det er godt med alt som er gjort :-) Vet ikke hvordan jeg skal klare å legge ut et bilde uten å legge ved linken til annonsen og da synes jeg det blir litt for mye informasjon til allmennheten.
Travelmor Skrevet 27. juni 2007 #10 Skrevet 27. juni 2007 Gratulerer med huskjøp! Det er veldig greit å ha plass både ute og inne når familien øker på. Vi gikk fra blokk balkongkasse til hus og hage når nr. 3 kom. Vi rakk akkurat å flytta inn før babyen kom den gangen. Fikk gjort en hel del siden vi ikke hadde terminen på vår side og jobba "mot" klokka. Tror du rekker å komme i orden og kanskje få kose deg litt i det nye huset før babyen kommer:-)
Trollmora Skrevet 27. juni 2007 #11 Skrevet 27. juni 2007 Gartulerer - gratulerer! Nytt hus er vel typisk redebygging har jeg lest en plass.... Vi kjøpte hytte da eldstemann var underveis og hus da lillesnupp var underveis. Planlegging er cluet og masse hjelp fr agode venner. Pakking og flytting bør du helst overlate til andre vet du ) Fine med å flytte er visstnok at du blir kvitt gammelt skrot! (Vi kom aldri så langt, så her er det nok å ta fatt på i heimen...)
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #12 Skrevet 27. juni 2007 gratulerer!!! blir deilig med eget hus.å tenk deg når du skal starte i hagen da =) men et godt råd....sorter og kast før du flytter....hvis ikke ender du som oss.sitter her med en kjeller full av dritt,og ennå er ikke alt i hus...så her er det duket for noen containere ja.... trenger du hjelp,så lag dugnad da vel =) vi kommer vi,hehe kos deg med planleggingen
allerhelstNorge Skrevet 27. juni 2007 #13 Skrevet 27. juni 2007 Gratulerer så mye!!! Så kjempegøy og spennende da.... Det går sååååå fint skal du se. Og så fint med ny baby og nytt hus til jul da. Vi flyttet selv 23. desember med liten jente på 16mnd og baby i magen (2 mnd før termin) og hadde gjester til julemiddag på juleaften. Det var alldeles glittrende timing ) Koz
Gjest Skrevet 27. juni 2007 #15 Skrevet 27. juni 2007 Så spennende. Skal nok bli herlig å få litt større plass og hage.
Tiggywinkle Skrevet 28. juni 2007 #16 Skrevet 28. juni 2007 Gratulerer med nytt hus - så deilig. Må bare henge meg på at du må sortere, kaste og bare flytte det du virkelig vil ha. Det blit fort fullt igjen likevel...he, he. Vi kjøpte stort hus med mange rom som føltes veldoig tomt i noen måneder. Nå skjønner jeg ikke hvor lat kommer fra.... Hage er deilig, merker det spesielt nå på sommeren, så fint å kunne være ute med barna hele dagen:-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 2. juli 2007 #17 Skrevet 2. juli 2007 Så moro da! Gratulerer så mye med redebyggingen - det er en viktig del for oss mammaer det:-) Og da flytter du nærmere meg også - på den rette siden av byen......hihi......:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå