snull Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Noen som har vært i Bulgaria med små barn? Hvor var dere, og hvordan bodde dere/evt.ønsket dere skulle bodd ? Hvordan var tilgjengeligheten på mat til små barn der, og er det noen tips du har lyst til å dele ? Takker ;-)
Murmeline Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Har bare vært der uten barn, og har følgende tips: Bulgaria har litt mer ustabilt vær enn feks Hellas og Tyrkia, var der i slutten av august, og da var det mye dårlig vær der, ganske kaldt, og bare et par sole-seg-dager:( Men tror det er mye mer stabilt vær midt på sommeren. Hvis jeg skulle dratt til Bulgaria med små barn, ville jeg dratt til et av de større stedene, fordi Bulgaria er fremdeles ikke såååå velutviklet som turistland for oss bortskjemte nordmenn, og er fremdeles litt "østblokkland" Med det mener jeg: lav standard på hoteller (husk å bestille hotell med et par ekstra stjerner), lavere standard på en del ting ute (toaletter, hygiene osv). Jeg ville (uten å VITE), tatt med mat fra Norge, og selvfølgelig bare gitt flaskevann, tatt med antibaktrielle vaskeservietter osv. Vi reiste på venninnetur dit for 4 eller 5 år siden, og hun ene fikk salmonella, obs: ikke spis for billig mat der. Høres jo ganske skeptisk ut jeg, men bare ta disse forhåndsreglene, så blir det nok en super tur!!! Flott land, bra strender, billig shopping:)
snull Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. juni 2007 takk for svar Var der selv da jeg var 4-5 år gammel og da var hele familien syk i 14 dager...spydde alle mann ;( , og det vil vi jo gjerne unngå ! Tenkte å dra til sunny beach...er vel en av de mest populære turistplassene og vil vel tro at standarden er etter det?! Men vet jo at den generelle standarden i Bulgaria er noe dårligere enn i de typiske "syden" - landene. Tror all mat til snuppa blir tatt med ja, så slipper jeg å bekymre meg for det ihvertfall
Murmeline Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 Tror det var sunny beach jeg var på. Eller var det Golden et eller annet? Hm... Det var en liten busstur unna en "stor by" som heter vargas eller noe sånn. Der er det masse bra shopping, ikke bare sånn strandshopping. Fant X antall vesker og sko der, til drømmerpriser...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå