snull Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Noen som har vært i Bulgaria med små barn? Hvor var dere, og hvordan bodde dere/evt.ønsket dere skulle bodd ? Hvordan var tilgjengeligheten på mat til små barn der, og er det noen tips du har lyst til å dele ? Takker ;-)
benki Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Hei=) Har ikke vært der før, men fått mange anbefalninger, så vi skal i år.. Vi skal bo i sunny beach, etter tips fra startour.. Bor helt på begynnelsen av stranden i det roligste området. Derfra er det visst 1,8km inn til sentrum hvor det er masse tut og kjør. Men det er strandpromonade hele veien m butikker og resturanter. Vi skal bo på hotel majestic som er 4 stjerner og ganske nytt.. ser kanon ut på bildene i allefall. Hun på startour anbefalte det fordi det ligger ved den beste delen av stranden og nettopp fordi det ligger litt unna sentrum! Jeg spurte også om mat osv.. hun sa at det varierte litt fra sted til sted så hun anbefalte å gå på de stedene som er anbefalt i velkomstbrosjyren. Men i dagligvaren får man det meste.. tror det er mye sukker i babyglassene der.. Er visst en del mygg der, så jeg fikk adressen til et sted hvor de selger medisinske ting til reiser(vaksiner,spesiell myggspray,desinfisering til hender osv..). Håper noen som har vært der også kan komme med noen råd, men dette er det jeg har plukket opp i allefall=)
På vei igjen <3 Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 Åååh, vi skal også til Bulgaria i sommer Reiser om tre uker, og skal være i tre uker. Har sett endel bilder, og det ser supert ut der. Vi har med oss tre barn på 7, 4 og 2,5 år.. Tror det skal gå bra
snull Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. juni 2007 Vi tenker også å dra til sunny beach ;-) Sitter litt og venter på at prisene skal synke, men tror vi reiser neste torsdag vivurderer faktisk det hotellet vi også !!
*Molly mus* Skrevet 26. juni 2007 #6 Skrevet 26. juni 2007 Jeg ville ikke ha reist dit, det er jo så mye bråk og ran der. Landet er jo styrt av mafia. Noen venner av oss var der i fjor og ble truet og ranet for 6000. Har hørt om flere tilfeller i Bulgaria. Jeg vil heller anbefale dere å reise til Hellas eller Mallorca i Spania der er det barnevennlig å fint:)
Lille my ;) Skrevet 26. juni 2007 #7 Skrevet 26. juni 2007 Vi var på Albena nå i mai med en på 3 år. Der var det veldig barnevennlig! Stilt og rolig. Lite trafikk og masse morro for barna! Anbefales. Når det gjelder barnemat og bleier så jeg det på butikkene, men vet ikke hva det koster siden vi ikke hadde bruk for det, men går fint ant å få tak i der. Vi bodde på et hotel som het Kaliopa(Ving) og det lå helt nede på stranda. Fint hotell, men hørte noen var plaget med maur der. http://www.ving.no/book/bookMatrix.aspx?hotelid=51871&resortid=9196&itemId=51871 God tur!
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #8 Skrevet 26. juni 2007 vi var der forrige uke, med en 1-åring og en 2-åring. Bodde på leilighetshotell. Super strand!! Deilig vann Maaaasse restauranter, ikke noe problem å spise ute. Var heller ingen skummel mafia synlig, ei heller stygge ranere. Store flotte supermarked, med bra utvalg. Dyrere bleier her enn hjemme, men til gjengjeld flere i pakken, så ca samme pris som her. Reiser dit gjerne igjen. Et tips: Kan være lurt å ta med leverposteibokser eller tubeost, feks som barnevennligpålegg. Ikke lett å finne ut hva som er hva av det i butikken.
snull Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 26. juni 2007 Såå godt å høre Skal ta med leverpostei og tubeost ja takk for tipset !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå