Gå til innhold

Vedr. tilrettelegging i jobb


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 20% sykemeldt og jobber i en hektisk butikk. Har bekkenløsning og synes det er tøft, men har ikke samvittighet til å sykemelde meg mer pga lite bemanning. Men pga ferieavvikling har jeg vært mye alene på jobb. Vi har et lager som jeg har sagt klart fra at jeg ikke tar et eneste løft, men når jeg er alene i butikken har jeg jo ikke noe valg. En person er egentlig to for få på jobb (i tillegg til mine egne kunder og de som kommer inn i butikken, må jeg ta meg av oppfølgingen til de som er på ferie) , og jeg blir så frustrert når jeg som er den som ikke er i form er den som er der og sliter ræva av meg!!! Rekker ofte ikke å spise lunsj heller pga stresset og blir svimmel og uvel pga det.

Er så fristet til å sykemelde meg når jeg har det som verst, men kan jo bare ikke gjøre det... Men hva skal jeg gjøre?? Jeg er bare sliten, frustrert og altfor hormonell til å se hva jeg kan gjøre :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Hvorfor kan du ikke sykemelde deg? Hvorfor har du dårlig samvittighet? Du jobber tydligvis under en arbeidsgiver som driter i at du er gravid! Hvorfor blir det ikke tilrettelagt for deg på jobb?

 

Og er gravide sykemeldte får arbeidsgiveren utgiftene til vikar dekket av NAV, så penger er ikke noe problem. Og det er 50 000 arbeidsledige her i landet så bemanning skulle ikke være noe problem.

Skrevet

syns helt ærlig du bør lytte til din egen kropp. e desverre ingen som takker deg den dagen du e helt utslitt og ikkje klarer mer.

babyen din skal tross alt ha en frisk og rask mamma når h*n kommer ut!!!

syns jo ikkje de tar særlig hensyn til deg når de plasserer deg aleine på jobb endå de vet ka situajson du e i.

så koffor skal du ha dårlig samvittighet for de då?

 

ta en part m legen din og hør ka han/hun sier. du kan jo evt gå over i aktivsykemelding, og jobbe de dagene du orker d. då går du på topp og kan utføre d arbeidet du klarer!!!!!!

 

 

Lykke til!=)

Skrevet

Dette er viktig:

Hvem som helst kan ta over jobben din, men det er kun du som kan beskytte barnet du har inni magen din.

 

Siden sjefen din går foran med et så stålende eksempel (på hvordan man ikke skal ta hensyn til hverandre) synes jeg du bare skal følge opp det hun har startet på.

 

Hun kan ringe Manpower så har hun fått en erstatter for deg. (I arbeidslivet er vi utrolig nok ikke uerstattelige)

 

Lykke til!!

Skrevet

Ville bare si meg enig med de andre som har svart deg..

 

Kjenner meg så utrolig godt igjen!

Hektisk arbeidsplass, for få mennesker, lite tilrettelegging fra sjefens side (men heldigvis gode kollegaer!!!) og DÅRLIG samvittighet =S

Men på torsdag skal jeg til legen, fysioterapeuten min anbefalte aktiv sykemelding, og det ser det ut som jeg må høre om jeg kan få...

Kommer hjem fra jobb,s errer meg i sofaen og griner fordi jeg har hatt vodndt i 8,5 timer =S

 

Ta vare på deg selv!! Ingen takker dge for det du anstrenger deg for mye nå, men DU kommer til å takke deg selv etter fødselen når du kjenner at det har hjulpet...

Skrevet

Vet jo at dere har rett... men det krever jo en del opplæring, så det er ikke gjort på dagen... men det finnes vel kanskje arbeidsledige interiørdesignere også! Det blir ansatt en ny person i august, men akkurat nå føles det utrolig lenge til... :-p Vet at hvis jeg sykemelder meg en høyere prosent nå, så betyr det at sjefen ikke kan ta ferien sin (og de har 3 små barn). Men jeg skal jo gjerne fungere for datteren min også og bebisen som kommer 4 oktober. Vanskelig dette her!

Men fint å få høre deres synspunkter. Jeg har ikke en lege som jeg kan snakke med om ting, han gir meg ikke engang henvisning til fysio for bekkenløsningen :-p

Skrevet

Det er viktigere å ta vare på helsa di enn jobben!

Si klart i fra at du ikke kan være alene på jobb og at du ikke får noe hjelp så er du nødt til å sykemelde deg fordi du ikke klarer det.

Lykke til!

Skrevet

=O Du får ikke fysioterapi? legen min ga meg det før jeg egentlig *måtte* ha det han, fordi det kunne virke forebyggende...

Men hvis du ikke kan snakke med legen din vil jeg anbefale deg å bytte... Ikke bare for dette, men fordi det er veldig greit å ha en lege man kan snakke med, uansett hva det gjelder....

Jeg har hatt begge deler, er storfornøyd med han jeg har nå, og angrer ikke et sekund på at jeg byttet...

Skrevet

Det finnes ingen ledige fastleger der jeg bor. Men nå vurderer jeg å ta resten av svangerskapkontrollene privat, for jeg har vært misfornøyd fra dag 1.

Skrevet

Hvorfor skal du ta hensyn til sjefen din og hans familie, hvis han ikke tar hensyn til deg ? Alvorlig tatt, det er deg og barnet ditt som skal være i fokus nå, å ha dårlig samvittighet på grunn av jobben blir veldig urettferdig i forhold til barnet du venter. Jeg hadde ikke vært i tvil hva er viktigste , jobben eller barnet. Ingen dør fordi at du er sykemeldt, men hard arbeid kan faktisk skade barnet du venter.

Skrevet

Hvordan er Jordmor der du bor da? Du kan vel så vidt jeg vet ta kontroller kun hos henne også....

 

Men hun kan vel ikke skrive ut henvisninger og sykemeldinger da..=\

Så om du har mulighet (økonomisk mener jeg, koster jo en del) og du vet det finnes ålreite private leger rundt deg så er jeg ikke i tvil om hva jeg ville gjort...

 

Lykke til iallefall :)

*klem

Skrevet

Joda, har vært hos jordmor og hun synes det er leit at jeg er nødt til å gå til privat lege siden dette liksom skal være gratis. Men hun kan jo ikke hjelpe meg... Har absolutt ikke god råd, men her får jeg bare prioritere! Hun har ihvertfall anbefalt meg en privat lege, så da får jeg prøve det :-)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Ja, hadde sjefen brydd seg om deg og din familie og sin egen familie så hadde h*n jo sørga for opplæring av noen andre for lenge siden!

Skrevet

Ja, i dag har jeg vært hos en privat lege :-) Hun var veldig koselig og kunne gi meg masse informasjon. Hun anbefalte meg 50% sykemelding pga bekkenløsningen og veldig mye kynnere. Som hun sa, sjefene mine burde ha sørget for en erstatter for meg til nå... I tillegg har jeg fått henvisning til behandling, så nå håper jeg at jeg går et bedre svangerskap i møte :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...