mammatiltulla Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Litt utenfor babysnakk, men bare må høre deres synspunker.. Saken er, jeg er nettopp begynt i ny jobb, og samtidig som meg begynt en utrolig hyggelig dame. Hun er bare vikar og derfor ansatt gjennom et vikarbyrå mens jeg er ansatt hos firmaet vi jobber for. Vi som er direkte ansatt hos firmaet får kjøpe ansattevarer til en veldig billig penge, mens vikarene ikke får. Jeg var grei, og sa at hun kunne bestille gjennom meg, til tross for at vi har en viss kvote på ett helt år, som ikke er alt for mye dersom man kjøper mye til seg selv, familie og venner. Kollegaen min takket selvfølgelig ja til dette, og bestilte mye varer, nesten mer enn meg selv, uten at jeg sa noe imot det. Hun omtalte det til andre kollegaene som "hennes varer" og spurte titt og ofte sjefen når vi fikk varene, osv. Hun er en veldig rett fram, og lite beskjeden person, for å si det sånn:) Og utrolig hyggelig.. Da vi hentet varene etter jobb, gikk vi sammen med en annen kollega, og hun fortsatte å omtale varene som hennes, og at det var så greit at hun fikk det gjennom meg, osv. Da tenkte jeg, søren heller.. Så sa jeg at jeg synes det kanskje ble litt feil dersom hun skulle bruke kvoten min så ofte, og i og med at vi får så lite varer om gangen, og at vi igjen skal dele det på to, er det nesten ikke noe vits at jeg bestiller. Huff.. Nå begynner jeg å angre.. Tenk hva hun og den andre kollegaen synes om meg! Den gniene kjerringa.. Var det frekt sagt, eller var det rett og rimelig???
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Hva fikk du til svar av henne da? Jeg synes ikke det var frekt, men kanskje du burde tatt det opp med henne når dere var på tomannshånd, og kanskje si det litt "mykere"? MEn jeg skjønner deg godt, og jeg synes ikke det er så høflig av henne å bestille så mye når det går på din kvote.....
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Nei, egentlig ikke... Ser ikke noe frekt ved det...
Espoir Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 Selove prinsippet ditt, om at det ikke bare er å bestille en masse varer gjennom deg, sånn at du ikke får bestilt det du ønsker eller trenger, er jo greit. Men det er nok en fare for at det du sa ble tatt ille opp og oppfattet som at du ikke likte å la henne bestille gjennom deg og ikke vil like å gjøre det mer. Hva svarte de da du sa dette da? Uansett, sagt er sagt - du er ikke den eneste som sier ting som man angrer på i ettertid. Du kan jo ikke si at du ikke mente det heller, for det gjprde du jo.
mammatiltulla Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. juni 2007 Ja, huff.. Jeg skulle kanskje sagt det på tomannshånd. Men det bare kokte over der og da. Selv tror jeg ikke jeg var særlig kvass. Sa det på en ordentlig og vanlig måte, for å si det sånn.. Da vi gikk ut døra, sa hun at hun følte seg skikkelig slem, og at jeg bare måtte ta det, at hun skjønte meg, osv. Da sa jeg at det ikke var slik mente, men at dersom det ble bestilling hver dag så ble det jo litt mye.. Men da vi kom ut på parkeringsplassen, begynte hun igjen. Da sa hun noe slikt som: Men imorgen kan vi jo bestille litt mer av hver vare. Var jo sikkert derfor vi fikk så lite, osv, osv....
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 26. juni 2007 #6 Skrevet 26. juni 2007 Nei, det synes jeg ikke. Du gjør henne jo en tjeneste, og da bør hun jo kanskje ha tenkt ut selv at hun ikke burde utnytte deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå