Gå til innhold

Dere bergensere eller andre som er kjent i Bergen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere får besøk fra folk som aldri har vært i Bergen før, hva er deres 3 på topp liste over hva dere viser dem av byen...?

Og hvilken restaurant ville dere aller helst gått på blind-date?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fløyen, Fisketorget og Akvariet =)

Restauranter har jeg ikke peiling på lenger. Har vært for lenge i permisjon... He he =)

Naboen er jo koselig.

Skrevet

Fløyen, Bryggen og bare tusle rundt på Nordnes og Nøstet med et cafebesøk på Verftet!

Wang Fu i Rosenkransgt er utrolig bra! Det er kinamat, men ikke sånn vassen som på f.eks Yang Tse Kiang! Kjempe god, og de som jobber der er hyggelig, og flinke :-)

Skrevet

Bryggen

Fløyen

Nordnes (trehusbebyggelsen).

Ville ha gått på en restaurant med litt liv hvis det var blind-date. Kanskje Nama sushi.

Skrevet

Enig med Buskebrura!

Hva med Zupperia?

Skrevet

Ikke Zupperia, jeg syns de har tapt seg.

Restaurant i toppsjiktet til de med god råd: Mezzo på bryggen! Topp mat, moderne og klassisk blandet europeisk i stilen. Super service og skikkelig bergensk beliggenhet.

Til de med sånn passe god råd: Bambus i marken. Ferske råvarer tilberedet på en autentisk vietnamesisk måte. Godt for de lite vante og mye forskjellig å velge for de med smaken på ekte asiatisk mat. :o)

Skrevet

Uffda. Jeg er ikke så ofte i Bergen, så hør heller på Nancy. Zupperia var bra før i hvert fall.

Skrevet

De var knallbra før! For all del, men menyen har ikke endret seg på flere år og dessertene der er skikkelig skuff. Lokalet er slitt og ikke det reneste så jeg mistet litt kjærligheten for den plassen etterhvert. Bergen er full av supre restauranter så bare spør mer spesifikt ang mattyper, prisnivåer og lignende. :o)

Skrevet

Takker for svar fra dere alle og godt det er noen som er mer bevandret i restaurantlivet enn jeg er...

Jeg er egentlig åpen for de fleste forslag men ang prisnivå tenker jeg vel sånn ca 200-300 kr (uten drikke...). Jeg liker all mulig mat men syns vel kanskje det er greit å velge litt "seift" siden jeg ikke kjenner den personen jeg skal spise middagen med...

Tar gjerne imot flere forslag...

Skrevet

Jeg er enig med fløyen og bryggen.. er det fint vær ville jeg også tatt en piknikk på gamlehaugen v/ slottet... er så nydelig der når det er fint vær..

Blind daten var det verre med=) Spørs jo hvor stivt du vil ha det... jeg liker meg best på harbour,bocca,dickens,fridays,skibet osv.. litt casual stil med helt ok mat!! Jeg er ikke så glad i biff osv så steakhouse og big horn er ikke noe for meg, men vet mange eeeelsker det!!

Skulle jeg gått på blind date ville jeg gått på dickens tror jeg.. fått et vindu bord.. der er det litt liv og en avslappet atmosfære.. ikke for stivt..maten er også helt ok,samme med prisene..

Lykke til da=)

Skrevet

severdigheter:

1- fløyen

2-bryggen

3-akvariet

spisesteder:

-bocca har god mat, og fine lokaler + de har pub i 2 etg.

-dickens liker jeg også godt. der er det alltid mye folk og liv.

-cafe johnsvoll er stedet hvis du vil bli sett! de har mye god mat, men dårlig kakeutvalg.

-livingstone anbefales, den har en variert meny.

oj... nå holdt jeg på å glemme barcelona, de har super god mat, og det tar tid å spise tapas!!!!

-hvis en synes det er stas med litt gourmet, økologisk mat, så anbefaler jeg absolutt På høyden!

-ellers er skipet tex mex en kjekk plass. ring i god tid, da kan du få vindusbord med utsikt over hele vågen! nydelig!

-også må jeg anbefale Sumo. det er morsomme lokale, og de har asiatisk inspirert mat, som jeg elsker!

alle disse stedene synes jeg egner seg godt til en blind date!

Skrevet

Av restauranter anbefaler jeg Big Horn. Er ganske safe, får velge tilbehør selv. Og de fleste liker vel biff..... Og så er biffen sinnsykt god der....

Skrevet

Takker for alle gode tips! Har fortsatt ikke bestemt meg for hvor vi skal spise middag så tar gjerne imot enda flere tips...

Skrevet

Jeg vil anbefale Casa del toro (meksikansk) i Finnegården eller Lille Escalon (tapas) i Neumannsgt. Kjempegod mat begge steder:-)

Gjest MariRari
Skrevet

Ville styrt unna fisketorget..

Fløyen er fint, gå gjerne ned igjen. Teater, konsert, utstilling, museum eller noe? Spasere mot Nordnes og duppe dere i sjøbadet? Mulig litt avansert for blind-date dette. Men også kos å rusle rundt inne på Bryggen. Gamle Bergen er veldig pent. Da kan dere mate ender. Nygårdsparken er egentlig også en perle, men da må du takle en del slitne mennesker..

Men jeg støtter Lille Escalon!! Hadde vært mitt førstevalg. Deilig mat, koselig og passe anonymt.

Sumo er heller ikke dumt, men man kommer kanskje nærmere inn på andre der.

Naboen har kjempegod mat til en god pris, men kanskje litt vel rolig der for blind date?

Skinner solen kan dere jo dra på Verftet.

Hvis du ikke er redd for å bli sett er jo også Nama passe trendy.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...