Gjest Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Jeg var inne på sykehuset i går for å prate med en lege om fødselsplan. Jeg hadde store forhåpninger,for jm på sykehuset hadde fortalt at det var bare en formalitet,og at alt kom til å gå i orden. Så jeg skrev en liste over ønsker sånn at alle ønskene mine var klare og samtalen skulle gå lett. Eh,jo jøss.. Legen var så,hva skal jeg kalle det,han hadde et veldig nøytralt humør. Var ikke positivt eller negativt det var bare. Jeg fikk ingenting ut av samtalen.... Jm og jeg hadde prata om mulighetene med ks hvis jeg fikk panikk eller tida dro ut. Men legen prata om at siden jeg er førstegangs så kan tida dra veldig ut og de utførte ikke ks pga det.. Det var bare hvis jeg hadde hatt ks før at de gjorde det.. Jeg så ikke poenget med det møtet i det hele tatt. For han spurte ikke om noen ting og det føltes lissom som tom luft. Jeg fikk ønskelista tilbake og så sa jeg at jm sa den skulle ligge med journalen min. Men jeg fikk den tilbake allikevel. Så jeg la den i konvolutten med jm's navn på og leverte den i resepsjonen på vei ut.. Er ikke sikker på om jeg fikk noen fødselsplan,og det møtet hjalp virkelig ikke på åssen jeg føler det angående fødslen.. Det gjorde meg bare mer usikker.. Eneste positive med møtet var at han foretok en ul for å se at gutten vokste som han skulle. Og det gjorde han. Og så dobbeltsjekka han at det var en gutt:)
Love my kidz Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 Hm ja merkelig type.. Har ingen erfaring med sånne møter jeg da, er det vanlig? Men nå er det jo ikke sikkert han er på vakt når du skal føde, og det holder nok uansett at du tar det med når du skal føde. Da havner det i allefall til riktig personale ;-)
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Det er ikke vanlig prosedyre nei. Jeg har fødselsangst pga tidligere overgrep. Leverte lista til jm på sykehuset,så nå skal det ligge i journalen min:) Så de har det klart når jeg kommer inn. Skal i hvertfall få sagt at den ligger der når jeg kommer inn:)
MathildeC Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 Da vi var inne paa journalskriving var ikke jordmor heller noe interessert i foedselsplan. Sa bare vi kunne ta den med naar vi kom. Lo nesten litt av den. Irriterte meg, men det er sikkert nok at vi tar den med naar ting begynner aa skje. Haaper bare jeg faar en annen jordmor under foedselen..
Love my kidz Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 Dumt og uproft av dem å ikke ta sånt alvorlig synes jeg. Har man noen få ønsker som man føler er viktig for en, så må de da ta imot det! Håper alt går i orden for dere =)
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #6 Skrevet 26. juni 2007 Det er ufyselig å komme borti sånne som gir blaffen i deg også. De motsier deg ikke og er ikke bryske og morske mot deg, men de bare sitter og er arrogante og driter liksom i det du sier. Hvilke ønsker har du egentlig for fødselen din? Ønsker du å ta epidural? Du nevner at du ønsker å kunne få keisersnitt hvis du skulle få panikk i fødselen. Du får fortelle meg hva du ønsker. Jeg er nå bare 5 dager unna terminen. Jeg har nå fått klart i journalen min at jeg skal få epidural denne gangen også, selv om jeg er tredjegangsfødende, hvis det blir tid til det. Og jeg har fått lov til å ha epiduralen på selv under utdrivningsfasen, så sant det ikke skulle svekke riene betydelig. Før så var det sånn at jeg måtte finne meg i at når utdrivningsfasen begynte så måtte epiduralen slås av, fordi det kunne svekke riene. Men nå som jeg er flergangsfødende, er det større sjanser for at fødselen går fortere og mer effektivt og at epiduralen ikke svekker riene så mye, så da får jeg forhåpentligvis lov å prøve og presse med epiduralen på. Den moderne mobile epiduralen gjør deg ikke helt følelsesløs, den gjør at du kjenner riene men de blir betydelig mindre smertefulle - så derfor kan det sikkert la seg gjøre å trykke selv om du har epiduralen på, fordi du mister ikke førligheten helt uansett. Jeg har fått trykketrangen begge gangene jeg har født før, tross for at jeg har hatt epidural. Men de gangene var det bare et krav der jeg fødte at epiduralen skulle slås av når jeg skulle presse.
OhMyGod!!! Skrevet 26. juni 2007 #7 Skrevet 26. juni 2007 hehehe huff, høres ut som en lege som har litt vel for mye å gjøre pga ferieavviklingen det der du, jeg jobber på SUS og der er legene så stressa nå når de er færre på jobb, at de blir litt sånn apatiske. stakkarene som egentlig mener vel med det de gjør. på en annen side: du burde i grunn fått mer utav besøket ditt, og han burde absolutt ha vært mer supportive med tanke på din fortid. det kommer nok til å ordne seg det der skal du se, ikke no å grue seg for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå