Gå til innhold

Mine skattepenger har kommet til feil konto..

Anbefalte innlegg

Skrevet

drar ned på likningskontoret imorgen, men noen som har oppplevd liknende?? og hva skjer?? jeg får de vel..? er 12500 kr!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er liksom en av tingene man skal sjekke før man godkjenner selvangivelsen det da...

Skrevet

var ikke mitt spm..

Skrevet

Spørs jo om det er din konto eller ikke.

Er det en gammel konto du har sagt opp, så vil det gå litt tid og du vil få pengene på utbetalingskort i postkassen din.

Er det din konto og som du fortsatt har tilgang til så er det jo bare å ta ut pengene, og deretter sette inn på din vanlige.

Tilhører kontoen en annen, så kan du nok se langt etter pengene om det ikke er en ærlig sjel de har havnet hos.

Men faktisk så er det jo slik at du skal sjekke kontonummeret før du sender inn og godkjenner selvangivelsen din. Så er pengene borte er det ingen andre enn deg selv du kan skylde på.

Skrevet

Ånei du anonym over her, det er nok ikke sånn det funker.

Jeg tror nok du får igjen pengene dine, HI!

Det er ikke opp til mottaker av pengene å være "grei" eller ikke mht å levere dem tilbake. Du plikter å vite om pengene som kommer på konto tilhører deg. Det var jo til og med ei dame som ble dømt for det i dag eller i går.

Hun "trodde" hun hadde vunnet i lotto og brant av 300.000 på to uker. Dette ble hun selvsagt dømt til å betale tilbake, tror hun fikk fengselsstraff også. Selv om det er forskjell på summene tror jeg nok du skal ta det med ro. Men det kan heeeelt sikkert ta tid!

Lykke til!

Skrevet

Vel, husker du damen som overførte 500.000 til feil konto? Greit at fyren er dømt. Men tror du virkelig en som bruker andres penger har penger å betale tilbake med?

Om pengene er overført feil, så brukt er sannsynligheten liten for at de kommer tilbake til rette eier.

Eller så tror jeg faktisk HI her er en som har fått pengene overført til en konto hun har overtrukket jeg. Da er pengene gone forever.

Skrevet

Hm, ja da er selvsagt pengene borte vekk.

Men bankene er forsikret mot slikt, er de ikke? Etter det jeg forstår skylder for eksempel Toska If skadeforsikring rundt 50 millioner, og ikke Nokas.

Skrevet

Damen med de 500.000 får de ikke igjen av banken. Det er hun som har gjort feil, ikke banken.

Det samme gjelder om du faktisk ikke har fulgt godt nok med på selvangivelsen din og kontonummer. Kan ikke legge skylden på banken.

Skrevet

Ja nemlig. Hun må gå til søksmål. Og sjansen for at hun vinner frem er minimal. Det er nemlig hun som ikke har gjort jobben. Banken kan ikke vite at hun tastet feil.

Men likevel er saken her annerledes. HI har ikke selv passet på at kontonummer er rett, ergo er det hennes egen feil.

Skrevet

å blande inn nokas og greier her er jo veeeldig seriøst da.. Har fått pratet med noen som har greie på det nå, og har krav på å få pengene tilbake! har fått igjen på skatten i alle år,og det har ALDRI vært noe tull med kontonr - og da forventer man jo ikke at det plutselig dukker opp et annet kontonr på min selvangivelse.. så det er en feil fra skatteetatens feil, som jeg JA, burde sjekket at ikke var der, men som kokte bort i kålen pga nyfødt baby og det som hører til, rundt de tider vi skulle levere, så da kan en slik feil skje. Men er i utgangspunktet ikke min feil..

Skrevet

Beklager - så nå at nokas greiene var et eks for at jeg har krav på pengene tilbake;) takk, du er vel den eneste som svarer seriøst her..

Skrevet

Man MÅ ikke svare på alle innlegg dere!! om man ikke har peiling så holder man heller kjeft!!

Mine skattepenger var kommet inn på en bsu konto, og det er helt umulog at skattepenhger blir satt inn til feil person -SÅ DA LÆRTE DERE NOE NYTT dere som har svart at jeg har tapt penger..!! pengene er på plass og nå skal jeg til byen å shoppe ;)

Skrevet

Jeg svarer på hvilke spørsmål jeg vil. Og jo det kan skje at de kan komme feil. Men det vet vel du bedre, selv om jeg jobber i bank :P

Skrevet

Da burde jo du vite at det er staten og ikke banken som betaler ut skattepengene.. og at banken ikke har noe med det å gjøre..

Skrevet

Har ikke sagt i denne tråden at det er banken som betaler ut pengene. Lese litt mer kanskje? Men uansett så er det faktisk HIs ansvar å passe på at pengene kommer inn på riktig konto. At det aldri har skjedd før er ingen unnskyldning. Man skal lese gjennom alt.

Men som tidligere nevnt, du har vel lest det du vil lese og ikke forstått hva folk har skrevet i denne tråden.

Skrevet

Nei, men hvorfor da skrike ut om at du jobber i bank da??hva har det med saken å gjøre om ikke banken har noe med skattepengene å gjøre??

Åh, ja!! jeg leser det jeg vil lese! selvfølgelig..og det håper jeg da alle andre også gjør! er så kjipt å høre på folk som skal ødelegge håpet til en stakkar som trodde hun faktisk skulle gå glipp av alle skattepengene sine..

Skrevet

Skrike ut om at jeg jobber i bank? Jeg nevnte det i en bisetning. Men siden du vil lese det du vil lese (tydelig at du ikke skjønner hva det betyr), så orker ikke jeg mer.

Uansett. Ansvaret for at pengene kommer inn på riktig konto er den som sender inn selvangivelsen sin. Snakk om å rope opp om feil man gjør selv.

Skrevet

hvorfor nevne det i en bisetning hva man jobber med om du mener det overhodet ikke har noe med saken å gjøre da, hehe..jo du forrsten, jeg jobber i bank jeg..jaja..

ja, jeg var redd jeg hadde gjort en feil ved å skrive under på selvangivelsen min med et ukjent kontonr..Men veldig mange sjekker ikke kontonr, de regner med det er riktig, pgaaldri vært tull med det før..

Hadde det vært penger jeg skulle overført i banken og at jeg da hadde skrevet feil kontonr eller skrevet under på et papir med feil kontonr, da er saken selvfølgelig noe annet. Men jeg la ut et innlegg i mion fortvilelse, og da er dte bare så teit å svare på det når man ikke har peiling, sorry!!!

De på likningskontoret vet jo dette best vil jeg tro - og når de med en gang sier at ; det er helt umulig at skattepenger fra dem kommer inn på en feil konto, så velger jeg å tro det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...