Gjest Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 har gått og tenkt veldig på om babyen føler det jeg føler.. Har hatt skikkelig skyldfølelse når jeg har vært deprimert og sånt. Og det har ikke akkurat hjulpet... Så i går stakk jeg innom jm,helt på gråten. Og ho fortalte at babyen kjenner minimalt av følelseslivet vårt:) Så da ble jeg letta... Og så spurte ho om det var noe galt. Først kunne jeg ikke sette fingeren på noe.. Men etterhvert kom vi frem til at jeg lider av noe ho kalte Oslo-syndromet(no offense dere som er fra Oslo;)). Jeg vil klare alt og gjøre alt bra. Før april så skulle jeg(vi) planlegge det perfekte bryllupet,i april skulle jeg være den perfekte brud,i slutten av april skulle vi ha den perfekte bryllupsreise. Nå skal jeg være den perfekte kone samt den perfekte student. Osv,osv. Ikke det at alt skal være perfekt,men alt skal lissom gå an:) Jeg skal på en måte klare alt. Og det klarer ikke kroppen min nå. Så kroppen min sier ifra med at jeg er masse trøtt,griner lett og går fortere enn f.... ned i "kjelleren" hvis det er noe.. Nå på slutten av graviditeten gjør kroppen og sinnet seg klar til å ta vare på babyen. Alt fokuset går over på magen,ting i huset(vi bygger rede),alt som har med babyen å gjøre. Så derfor blir vi ekstra slitne av ting som ikke har med det å gjøre,og vi mister fokuset på alt annet og det er vanskelig å konsentrere seg. Godt å vite. Ikke det at det gjør at jeg skal bli superslapp med alt,men det er godt å vite at det er biologisk at jeg ikke klarer å fokusere ordentlig. Det er faktisk bevist at ammetåka begynner lenge før vi begynner å amme:)
minimegogtrollet Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Det høres ut som om du har en fornuftig jordmor:-) vi rekker ikke over alt vi vil. Det fant jeg ut tidligere i svangerskapet! Ingen kan rekke over alt.. og ikke minst nå når vi er helt på tampen av svangerskapene våre er det viktig at vi tar vare på oss selv og babyen...og roer ned tempoet litt!
Gjest Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 "Jeg vil klare alt og gjøre alt bra." At man skal klare alt og ha fullt tidskjema. Sånn som jeg skrev i mitt tilfelle,at jeg skulle være den perfekte brud,vi skulle ha den perfekte bryllupsreise,nå skal jeg være den perfekte kone og den perfekte student.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå