Gå til innhold

Spm. ang. skatten..

Nr. 2 . Mor til 2 søte sneller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått brev om vi av en eller annen grunn skal få skatten i okt. og ikke nå.

Men er det noe sted jeg kan finne ut om jeg får eller skal bet.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du skal vel få ett brev i posten om du er skylde eller får igjen, mulig du kan finne det ut på www.skatteetaten.no ?

men hvis det står i det brevet at du får igjen i oktober betyr det vel at du ikke ble skyldig de noe, står vel i brevet vil jeg tro:)

Skrevet

Det står ikke noe sum der i hvertfall.. Hmmm...

Bare at vårt blir tatt i okt. Og det sto ikke noe grunn til dette...

Skrevet

De som er næringsdrivende, samt deres ektefeller får ikke sitt skatteoppgjør før i oktober. Du kan dermed ikke finne ut hva resultatet blir nå tror jeg, men det du leverte inn, skal jo gi en pekepinn da. Dersom du ikke er næringsdrivene eller gift med en næringsdrivende så skjønner jeg ikke hvorfor du må vente til oktober. Ville da tatt en telefon til lokalt ligningskontor.

Skrevet

Hei,

Stort sett alle personlige skatteytere får skatteoppgjøret i juni. Noen få får det ikke før i oktober, dette er pga obligatoriske kontroller som blir gjennomført hvert år. Det er lovbestemt at kontroller skal gjennomføres.

Ellers er det riktig at næringsdrivende, samt ektefeller til næringsdrivende ikke får skatteoppgjøret før oktober.

Det er ingen sammenheng i om det er restskatt eller tilgodeskatt når de tar ut personlig skatteytere til kontroll.

Det er nok ikke annet å gjøre for deg enn å vente til oktober - da får du brev fra skatteetaten, der skatten din framkommer. Du kan nok ikke få informasjonen før, da selvangivelsen din ikke er ferdig behandlet.

Lurer du på mer, er det bare å spørre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...