Gå til innhold

Hva kan de se på innvendig UL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Skal ta innvendig UL i morgen og lurer på hva de kan finne ut av? Håper alt ser bra ut *spent*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva er en innvendig ul?

Skrevet

Innvendig ultralyd:)

Skrevet

det skjønner jeg. men hvordan gjør de det i forhold til vanlig ul og hvorfor?

Skrevet

åja, hehe, sorry. De putter en stav inn i skjeden for å se på eggstokkene og livmoren tror jeg. Så ser de om det ser normalt ut inni der, men vet ikke hva de kan se.. Tror de kan se om man har pcos ihvertfall...

Skrevet

de kan se om det er cyster eller muskelknuter inni der.

også kan de se på eggposene.

det går sikkert fint,lykke til,håper alt ser bra ut:-)

Skrevet

Tusen takk=D

Skrevet

Hva er grunnen til at du skal ta det, dreamer?

For å sjekke at alt er som det skal bare?

Skrevet

Fordi jeg har bare tante i 2-3 dager, og blør ganske lite. Gikk til legen og tenkte at jeg kunne få progesteronkrem for å bygge opp slimhinnene, men han heviste meg til gyn så jeg får tatt innv ul... uff:-/ Da får jeg kanskje svar på om det er ok å bare ha 10 dagers lutealfase og. Blir greit å finne ut av det da, kanskje få noe for det:) Bare håper at det ikke er noe veldig galt meg meg...

Skrevet

Så kjekt da!

Er sikkert ikke noe galt vettu! Som du sier, deilig å få noen svar da!

Da får du liksom forhørt deg litt, iogmed at syklusen din er litt "rar"! =P

Skrevet

Kjempedeilig hvis alt er bra og jeg får svar på den teite syklusen, hehe. Får bare håpe at det ser bra ut:)

Skrevet

Hei. Jeg har tatt invendig UL for å sjekke om jeg hadde noe feil, evt pcos. Det gikk kjempe greit. En ganske tynn stav som de fører inn. Da kan man se livmorveggene, folykkelposer, evt cyster ol. De kan også se om du har eggløsning, det så de på meg. Om du har tette eggledere osv. Ganske interessean og de forklarer hva du ser underveis.

Lykke til!

Skrevet

Så dollypopp nevnte muskelknuter. Kan dette være et hinder for å bli gravid og er det noe man kan gjøre med det? Har hørt om det før, men ikke om hva det evt kan forårsake... Noen som vet?

Skrevet

du har vel ikke muskelknuter i unnderlivet? Mente kanskje cyster for det kan hindre graviditet om de sitter feil til. Om man har muskelknuter går en jo til fysioterapeut som "knuser" knutene ved masage.

Skrevet

Si i fra hva de sier om kort lutealfase, da, dreamer! Lurer nemlig jeg på også... Lykke til!

Skrevet

Jo, tror det går an. De sa det på RH når jeg hadde utrening, at det kan man finne, og de snakket faktisk også om fysio- men det er utvendig som skal hjelpe mot innvendig. Men kan ha tatt feil, skal jo ikke påstå noe her. Man er jo ganske stressa når man er på sånne ting, så det kan ha vært noe helt annet de snakket om....Kom plutselig på dette da jeg så dollypopp nevne det og ble nysgjerrig.

Skrevet

det er mange som sliter med muskelknuter ved livmoren.

det er faktisk en av hovedårsakene til barnløshet.

mulig det hjelper med fysio,ellers fikser de det ved hjelp av Lap.

er ikke noe stress å ta innvendig ul assa!

har gjort det mange ganger.du kjenner ikke noe og det er over på

under 1 min.

Skrevet

jøss så rart!! Hvordan oppdager man det ? Kan man kjenne det selv som ved vanlige muskelknuter?

Skrevet

det er vanlig med sterke menssmerter vet jeg,men det kan man

jo ha selv om man ikke har muskelknuter...

Skrevet

Får vite mye her som man ikke vet fra før gitt!! interessant! Men hvordan får man det? Eller lettere sagt unngår man det?

Skrevet

det kan jeg ikke svare deg på...

er sikkert mest biologisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...