Gå til innhold

Da har jeg født!=)


*Mustang Sally*

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på 22 år med en herlig gutt på 21 mnd og ei bonusdatter på 8 år. Er samboer og forlovet med pappan og bor i Vestfold. fredag 22 juni kom gutt nr 2. Et herlig lite nurk.

 

Min historie:

 

Torsdag 21 juni ble jeg innskrevet på sykehuset for planlagt ks. Jeg fikk sove hjemme natt til fredag 22. Kl.07.30 skulle jeg møte opp, og det tok litt tid før vi kom inn. Ble sendt inn for skifting og forberedelse til ks. Ble trillet ned i seng og lagt på operasjonsbordet. keisersnittet gikk kjempe fint. Merket ingenting. Hadde spinal bedøvelse og mannen min var med inn. Kl.10.41 ble lille Lucas født. Han var 3440g, 50 cm lang og 35 cm i hode. Akkurat som storebror. kun 20 gr som skiller. Dette var da 14 dager før termin. Jeg fikk han lagt opp til meg en kort stund før de skulle gå å vaske og ta målene hans. Pappan ble da med. De lappet sammen meg og trillet meg inn på en post for observasjon. Tiden gikk og jeg lurte fælt på hvor gullet mitt var. Hadde verken sett eller hørt noe til han eller mannen min. 12.45 kom mannen min med tårer i øynene og fortalte at de hadde tatt han fra han fordi han var så blå. Mer visste vi ikke. Senere kom en lege og fortalte at han lå på nyfødt intensiv. pga fostervann i lungene. Jeg maste om å få se han men ikke før i 15.30 tiden fikk jeg se han i 10 min. pga at de ansatte hadde ikke tid for det var stort føderush der. Og jeg var avhengig av at noen trillet meg i sengen. Tårene sprutet da jeg så mitt lille nurk lå på overvåkingen med surstoffmaske.. Senere havnet han i kuvøse og trengte blodoverføring pga lav blodprosent. Dette fikk han gjennom et kateter i navlen. Tiden gikk og det var ingen fremgang. Jeg fikk hilse på han en gang til og da hadde han fått sonde. Senere fikk jeg lov til å prøve å legge han til. Og han var så flink. Ammingen gikk kjempefint, så håper det fortsetter.

Pustingen gikk bedre dagen etter, men plutselig fikk han tilbakefall og måtte ha surstoff igjen. Jeg var stadig innom å ammet og koste med han, for han lå bare i kuvøse en dag. I foregårs fikk jeg han inn til meg på barsel. Da erklærte de han frisk etter mange prøver og observasjon. Det var så deilig å kunne ha han hos meg på natten. På sykehuset har vi samsovet og båret. Etter å ha vært fra hverandre så trengte vi begge den nærheten. Så koselig

Jeg kunne få lov til å reise hjem i morgen, men valgte å bli en dag til sånn at jeg var sikker på at alt var i orden. Så idag rett etter at Chance kom innom med gave fra tettinntil jentene fra vestfold her så reiste vi hjem. Og det er så deilig. Nå har jeg begge guttene minehos meg hele tiden

 

Litt rotete historie, men jeg fikk så liten informasjon selv på sykehuset.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med med lille Lucas!

Godt å høre at det går bedre med dere nå!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er skummelt når man ikke vet hva som skjer! Stakkar deg da! Men nå går det bedre, det er bra. Husk at dersom noe er uklart kan du ringe fødeavdelinga og få dem til å gå gjennom forløpet med deg. For dette kan jo skape angst og sånn i lengda! Kos deg en masse med bane!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grusomt når noe skjer med barna våre. Vi ble også lagt inn på nyfødt intensiv. Babyen min fikk blodpropp fra meg.....gikk gjennom navlestrengen. Alt er bra nå, men var forferdelig skremmende når det foregikk. Vi var på intensiven nesten en uke. Syntes det var grusomt å ikke kunne ha han hos meg. Ble mye tårer. Benyttet hver anledning til å ha han inntill meg. De kledde av han slik at det ble mest mulig hudkontakt. Babyer trenger jo å kjenne og høre mammaen sin :o) Nå bruker jeg sjal mye og samsover.

 

Før så tenkte jeg at å føde er jo greit. Men nå tenker jeg at hvert barn er et mirakel. Det er ingen selvfølge at alt går bra. Vi er heldige som har friske barn :o) Jeg nyter hver dag med de :o)

 

Håper at alt går bra nå. Tror det er viktig at du tar vare på deg selv. Du har vært gjennom en skremmende opplevelse. Heldigvis med en bra slutt :o) Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å høre at det går bra med dere nå!

må dere kose dere kjempe masse....

 

gratulere så mye! :o)

 

klemmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, dette kommer til å høres litt rart ut, men jeg er glad det ikke er bare meg som har hatt startproblemer, på en måte.. :) er liksom godt å vite at man ikke er alene.. ;)

 

gratulerer så mye, babyene våre har samme fødselsdag..! ;) vedder på at det er en lykkedag..! ;)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Mustang Sally!

 

Takk for sist på bim-treff (jeg har forresten byttet navn, fra Ditti til Sneglemamma)! Trist å høre at Lucas fikk en hard start på livet, men godt å høre at det går bra med dere nå! Da havnet vi i juni-klubben begge to:) Jeg hadde jo termin 29. mai, men gutten min kom ikke før 10. juni. I dag har vi vært på Nøtterøy og kjøpt bæresjal - takk for tipset og rabattkortet;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...Ja, da havnet vi i samme klubb Sneglemamma. Håper du kommer til å trives med å bære gutten din. Du får hyle ut om du trenger noe hjelp, eller vil prøve et annet bæretøy. Jeg har mei tai, vevde sjal, elastisk sjal og slynger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...