Gå til innhold

Jeg har født:)


*Mustang Sally*

Anbefalte innlegg

Torsdag 21 juni ble jeg innskrevet på sykehuset for planlagt ks. Jeg fikk sove hjemme natt til fredag 22. Kl.07.30 skulle jeg møte opp, og det tok litt tid før vi kom inn. Ble sendt inn for skifting og forberedelse til ks. Ble trillet ned i seng og lagt på operasjonsbordet. keisersnittet gikk kjempe fint. Merket ingenting. Hadde spinal bedøvelse og mannen min var med inn. Kl.10.41 ble lille Lucas født. Han var 3440g, 50 cm lang og 35 cm i hode. Akkurat som storebror. kun 20 gr som skiller. Dette var da 14 dager før termin. Jeg fikk han lagt opp til meg en kort stund før de skulle gå å vaske og ta målene hans. Pappan ble da med. De lappet sammen meg og trillet meg inn på en post for observasjon. Tiden gikk og jeg lurte fælt på hvor gullet mitt var. Hadde verken sett eller hørt noe til han eller mannen min. 12.45 kom mannen min med tårer i øynene og fortalte at de hadde tatt han fra han fordi han var så blå. Mer visste vi ikke. Senere kom en lege og fortalte at han lå på nyfødt intensiv. pga fostervann i lungene. Jeg maste om å få se han men ikke før i 15.30 tiden fikk jeg se han i 10 min. pga at de ansatte hadde ikke tid for det var stort føderush der. Og jeg var avhengig av at noen trillet meg i sengen. Tårene sprutet da jeg så mitt lille nurk lå på overvåkingen med surstoffmaske.. Senere havnet han i kuvøse og trengte blodoverføring pga lav blodprosent. Dette fikk han gjennom et kateter i navlen. Tiden gikk og det var ingen fremgang. Jeg fikk hilse på han en gang til og da hadde han fått sonde. Senere fikk jeg lov til å prøve å legge han til. Og han var så flink. Ammingen gikk kjempefint, så håper det fortsetter.

Pustingen gikk bedre dagen etter, men plutselig fikk han tilbakefall og måtte ha surstoff igjen. Jeg var stadig innom å ammet og koste med han, for han lå bare i kuvøse en dag. I foregårs fikk jeg han inn til meg på barsel. Da erklærte de han frisk etter mange prøver og observasjon. Det var så deilig å kunne ha han hos meg på natten. På sykehuset har vi samsovet og båret. Etter å ha vært fra hverandre så trengte vi begge den nærheten. Så koselig

Jeg kunne få lov til å reise hjem i morgen, men valgte å bli en dag til sånn at jeg var sikker på at alt var i orden. Så idag rett etter at Chance kom innom med gave fra tettinntil jentene fra vestfold her så reiste vi hjem. Og det er så deilig. Nå har jeg begge guttene minehos meg hele tiden

 

Litt rotete historie, men jeg fikk så liten informasjon selv på sykehuset.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så masse med den lille gutten. Og så godt at alt gikk bra til slutt. Man blir litt engstelig når sånt skjer.

Hvilket sykehus fødte du på?

 

Jeg skal selv ha planlagt keisersnitt, men fikk dette kun innvilget 6 dager før termin, og syntes det er ganske kort tid. Venter også mitt andre barn.

 

Kos deg så masse som 2 barnsmamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med gutten!! Du skriver såå levende at jeg fikk tårer i øynene, spesielt om da du fikk den ekle beskjeden og ikke fikk se ham på en stund... huff altså, så bra at alt gikk bra tilslutt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på deg! Gratulerer så masse:-) Dere fikk en litt brutal start på det hele, men jeg håper dere får en fin tid sammen nå når dere er hjemme igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye ;o)

godt det går bra med dere nå etter en litt trøblete start..

kos dere masse i tiden fremover ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Gratulerer med lille Lucas da!! godt at dere nå har det bra og kommet hjem da!! Jeg begynte å grine jeg... forferdelig å måtte oppleve noe sånt!!

 

Jeg går fortsatt og venter jeg da... termin om 2 dager.

Håper vi ses igjen!!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye. Det var nok en skummel opplevelse, men så utrolig bra at alt ordnet seg tilslutt. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så ekkelt det må ha vært å ikke få sett gullet, men utrolig bra at det gikk så fint til slutt;0)

 

Gratulerer så mye med lille prinsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å godt det gikk bra, litt av en start .... stakkars prinsen!

 

Godt dere er hjemme igjen nå å kozer dere, mange lykke klemmer sender jeg dere!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...